ביקורת אמריקאית על שר החוץ הנכנס: "מדבר עם נציג של פושע מלחמה"

הסנאטור הרפובליקני, לינדזי גרהאם, ביקר את החלטתו של השר אלי כהן לשוחח עם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב: "הם מבצעים פשעי מלחמה בקנה מידה תעשייתי מדי יום"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 03/01/23 08:00 י בטבת התשפג

ביקורת אמריקאית על שר החוץ הנכנס: "מדבר עם נציג של פושע מלחמה"
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

רגע לפני הקמת הממשלה, ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו החליט,על רוטציה במשרדי האנרגיה והחוץ, כאשר חבר הכנסת מהליכוד, אלי כהן ימונה לשר החוץ של מדינת ישראל למשך השנה הראשונה, אחריה יתחלף ברוטציה עם חבר הכנסת ישראל כץ. הבוקר (ג') הסנאטור הרפובליקני תומך ישראל, לינדזי גרהאם, ביקר את החלטתו של כהן לשוחח עם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב.

צילום: Photo by Flash90

"אני מקווה שמר כהן מבין כשהוא מדבר עם לברוב הוא מדבר עם משטר פושעי מלחמה"

גרהאם כתב בעמוד הטוויטר שלו כי "אני שמח לראות את מר כהן, שר החוץ הישראלי החדש, נותן עדיפות ליחסים האסטרטגיים בין ארה"ב לישראל ותומך בהמשך הסיוע ההומניטרי לאוקראינה. עם זאת, הרעיון שישראל צריכה לדבר פחות על הפלישה הפלילית של רוסיה לאוקראינה קצת מטריד".

עם זאת, ביקר הסנאטור הרפובליקני את החלטתו של כהן לדבר עם שר החוץ הרוסי וטען כי הוא מדבר עם "פושע מלחמה". "אני מקווה שמר כהן מבין שכאשר הוא מדבר עם לברוב הרוסי, הוא מדבר עם נציג של משטר פושעי מלחמה שמבצע פשעי מלחמה בקנה מידה תעשייתי מדי יום", כתב גרהאם.

לברוב ונתניהו. ארכיון

לברוב ונתניהו. ארכיון צילום: Kobi Gideon / FLASH90.

בלינקן: "נעבוד עם הממשלה החדשה כדי לקדם את פתרון שתי המדינות" 

עם הקמת הממשלה החדשה, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל מספר ברכות ממנהיגי העולם, לרגל כניסתו המחודשת למשרד ראש הממשלה. ראשון המברכים היה נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, ובהמשך, הגיעה גם ברכתו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. הבוקר, בירך מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, את נתניהו ואת ממשלתו והצהיר כי ארצות הברית תמשיך לעבוד עם הממשלה החדשה.

פגישת נתניהו ובלינקן

פגישת נתניהו ובלינקן צילום: חיים צח / לע"מ

"כנסת ישראל הצביעה היום על אשרור ממשלת ישראל חדשה בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו. אני מצפה לעבוד עם ממשלת ישראל החדשה כדי לקדם שלום, ביטחון ושגשוג באזור, ולקדם את האינטרסים והערכים שעומדים בלב מערכת היחסים בינינו במשך עשרות שנים. הקשרים העמוקים בין ארצות הברית וישראל מבוססים זה מכבר על מחויבות בלתי מעורערת לביטחון ישראל ועל אידיאלים משותפים מסוימים, כולל עקרונות דמוקרטיים וחזון של ישראל בשלום עם שכנותיה"' אמר בלינקן.

עוד הוסיף ואמר כי "כפי שאמר הנשיא ביידן, אנו נעבוד עם הממשלה החדשה כדי להתמודד במשותף עם האתגרים וההזדמנויות הרבות העומדות בפני ישראל ואזור המזרח התיכון, כולל האיום מאיראן, וימשיך לתמוך בפתרון שתי מדינות ולהתנגד למדיניות המסכנת את כדאיותו או סותרת את האינטרסים והערכים ההדדיים שלנו. ארצות הברית תישאר מחויבת לקדם אמצעים שווים של חופש, צדק, ביטחון ושגשוג עבור ישראלים ופלשתינים כאחד".