ביידן בירך את נתניהו: "ארצות הברית תמשיך לתמוך בפתרון שתי המדינות"

מנהיגי העולם החלו לברך את ראש הממשלה הנכנס נתניהו. ראשון המברכים היה הנשיא הרוסי פוטין, אליו הצטרף הנשיא האמריקאי ביידן: "מצפה לעבוד עם ראש הממשלה נתניהו, ידידי מזה עשרות שנים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 29/12/22 20:31 ה בטבת התשפג

ביידן בירך את נתניהו: "ארצות הברית תמשיך לתמוך בפתרון שתי המדינות"
ביידן ונתניהו, 2016, צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל היום (ה') מספר ברכות ממנהיגי העולם, לרגל כניסתו המחודשת למשרד ראש הממשלה. ראשון המברכים היה נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, ובהמשך, הגיעה גם ברכתו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. 

בהודעת הבית הלבן נכתב: "כנסת ישראל אישרה היום את ממשלת ישראל חדשה בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו. אני מצפה לעבוד עם ראש הממשלה נתניהו, ידידי מזה עשרות שנים, כדי להתמודד במשותף עם האתגרים וההזדמנויות הרבות העומדות בפני ישראל ואזור המזרח התיכון, כולל איומים מצד איראן. ארצות הברית פועלת לקידום אזור שהולך ומשתלם, משגשג ובטוח, לטובת כלל התושבים". 

עוד נכתב בהודעה כי "מתחילת הממשל שלי, עבדנו עם שותפים כדי לקדם את החזון מלא התקווה הזה של אזור בשלום, כולל בין ישראלים לפלשתינים. אנו שואפים להמשיך בעבודה חשובה זו עם ממשלת ישראל החדשה בהנהגת ראש הממשלה נתניהו". מנגד נכתב: "כפי שעשינו עד כה, ארצות הבריות תמשיך לתמוך בפתרון שתי המדינות ולהתנגד למדיניות המסכנת את הכדאיות שלו, או סותרת את האינטרסים והערכים ההדדיים שלנו".

"רוסיה מעריכה מאוד את תרומתך האישית ארוכת הטווח"

כאמור, ראשון המברכים היה פוטין: "רוסיה מעריכה מאוד את תרומתך האישית ארוכת הטווח לחיזוק היחסים הידידותיים בין מדינותינו. אני מקווה שהממשלה החדשה בהנהגתך תמשיך בקו של פיתוח שיתוף פעולה רוסי-ישראלי בונה בכל התחומים לטובת עמינו, למען הבטחת השלום והביטחון באזור המזרח התיכון".

פוטין ונתניהו. אילוסטרציה

פוטין ונתניהו. ארכיון | צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי כתב לנתניהו: "ברכות מכל הלב על הרכבת הממשלה. מצפה לעבוד יחד כדי לחזק את השותפות האסטרטגית שלנו".

ממשלת גואטמלה פרסמה גם היא הודעה בה נכתב: "ממשלת גואטמלה מברכת את נתניהו ראש ממשלת מדינת ישראל, והעומד בראשה מביע את נכונותו להמשיך ולפעול לטובת שני העמים".