השר הסרוג החמיא לשר היוצא: "אמר דבר תורה מרשים בפני תלמידי הישיבה"

יצחק וסרלאוף פרגן לעודד פורר בטקס חילופי שרים במשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי: "יצא מגדרו בסיוע ותמיכה לישיבה בבית שאן ועזר מאוד לשמיטה" | על תפקידו החדש אמר: "נקים ישובים, נעניק הטבות, ונשיק פרויקטים לטובת פיתוח הפריפריה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 02/01/23 15:25 ט בטבת התשפג

השר הסרוג החמיא לשר היוצא: "אמר דבר תורה מרשים בפני תלמידי הישיבה"
וסרלאוף ופורר, צילום: אסי אפרתי, לע״מ

היום (ב') התקיים טקס חילופי שרים במשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל. בנאומו, התייחס השר הנכנס יצחק וסרלאוף לאתגרים שעומדים לפתחו של המשרד עליו הוא מופקד ופירגן לשר היוצא, עודד פורר. "אני מרגיש היטב על כתפיי את כובד האחריות להיות נציג ציבור, לממש את השליחות אליה נבחרתי, ולמלא אותה באמונה", אמר בתחילת דבריו ואסרלאוף.

"במדינת ישראל ישנן שתי מדינות"

השר בן ה-30 הסביר: "הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, הוא שמו החדש של המשרד. התוספת הזו, של החוסן הלאומי, אינה סתם כדי להאריך את התואר, שאינו קצר ממילא. במדינת ישראל ישנן שתי מדינות. יש את מדינת המרכז, ויש את מדינת הפריפריה. זו פריפריה גיאוגרפית, אבל גם פריפריה חברתית". 

"המדינה האחת, במרכז, היא מדינה מתקדמת, עם מערכת חינוך מתקדמת, מערכת השכלה מובילה, ביטחון אישי, מערכת בריאות ברמה גבוהה, ובעיקר – מערכת הזדמנויות לעתיד טוב יותר. והמדינה האחרת, בפריפריה, היא מדינה אחרת. נחותה בכל קנה מידה. בכל פרמטר. השירות לאזרח, הביטחון האישי, הבריאות, ובעיקר – ההזדמנויות למימוש עצמי – שרחוקות מאוד ממה שניתן במדינה הראשונה. הפערים הללו, אינם תיאור מצב יבש. הם איום ממשי על החוסן הלאומי של מדינת ישראל".

לדבריו זה האתגר המונח לפתחו של המשרד בשנים הקרובות. "המצב של הפריפריה כיום הוא של היעדר נכונות להתגורר שם. אנחנו שואפים לשנות את המצב הזה, לעשות ציונות, התיישבות, לצמצם פערים, להעניק הזדמנויות, לטפל בבעיות הקשות. נעלה את הנגב והגליל על ראש שמחתנו. נקים ישובים חדשים, נעניק הטבות, הזדמנויות ונשיק פרויקטים חדשים ונרחבים לטובת פיתוח הפריפריה".

וסרלאוף

וסרלאוף | צילום: אסי אפרתי, לע״מ

על השר היוצא פורר, אמר וסרלאוף: "אנחנו לכאורה, בשני צדי המתרס הפוליטי. אבל אני רוצה לספר לכם על עודד פורר אחר. עודד פורר שיצא מגדרו בסיוע ותמיכה לישיבה בבית שאן. אני מקווה שבמילים הבאות אני לא הולך לקלקל לו במפלגה, אבל אני רוצה לספר שהוא גם ביקר בישיבה, ואפילו אמר דבר תורה מרשים בפני התלמידים".

"עודד פורר שהוא גם שר החקלאות עזר מאוד לשמיטה, ואפילו יש לו גם חברותא באופן שוטף, עם הרב צבי שוורץ ברחובות. אז הנה עודד, באדיבות עוצמה יהודית, יהיה לך כעת הרבה יותר זמן פנוי ללמוד עם החברותא". 

"השם שלך הוא פחות חשוב אלא תפקידך"

פורר אמר: "יצחק, אתה מקבל משרד מדהים. מדינת ישראל לא תוכל בעתיד לחיות עם מרכז מטרופוליני אחד במרכז בארץ. צריכים להיות שני מטרופולינים בגליל ובנגב טובים בדיוק כמו במרכז בארץ. המעמד הזה מרגש מאוד. אתה השר הצעיר בממשלה. בסופו של דבר כשתשב בחדר, וסמל המדינה מאחוריך, השם שלך הוא פחות חשוב אלא תפקידך כמשרתם של אזרחי מדינת ישראל. תמיד תזכור זאת, ותדאג לכלל האזרחים. מעל להכל, יש כאן מדינה ולה אנו צריכים לדאוג. בעזרת השם תעשה ותצליח!".