סמוטריץ וגלנט לבג״ץ: נסדיר את חומש

הממשלה הודיעה לבג"ץ כי במסגרת ההסכמים הקואליציוניים היא מתכננת לתקן את חוק ההתנתקות בצפון השומרון: "נגבש מתווה שיאפשר את המשך לימוד התורה בחומש בהתאם לחוק"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 02/01/23 11:59 ט בטבת התשפג

סמוטריץ וגלנט לבג״ץ: נסדיר את חומש
צילום: מטה חומש תחילה

במסגרת ההסכמים הקואליציוניים בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו למפלגות גוש הימין נכתב בין היתר כי תוסדר הישיבה בחומש על ידי תיקון חוק ההתנתקות בצפון השומרון. היום (ב') הממשלה הודיעה  לבג"ץ כי היא מתכננת לבצע תיקוני חקיקה לחוק ההתנתקות, שיאפשרו את המשך פעילותה של הישיבה בחומש בשומרון.

"נגבש מתווה שיאפשר את המשך לימוד התורה בחומש בהתאם לחוק"

בהודעה משותפת של שר הביטחון, יואב גלנט, ושל שר האוצר והשר במשרד הביטחון, בצלאל סמוטריץ׳, נכתב כי "בהמשך לסיכום הקואליציוני של הליכוד והציונות הדתית, גיבשו השרים גלנט, סמוטריץ' ולוין עמדת מדינה שהוצגה היום בדיון בבג"ץ בעניין הישיבה בחומש. במסגרת התשובה מבהירים השרים כי בכוונת הממשלה לבצע תיקוני חקיקה ולגבש מתווה שיאפשר את המשך לימוד התורה במקום בהתאם לחוק".

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חברת הכנסת מטעם עוצמה יהודית, לימור סון הר-מלך, אמרה בתגובה כי "תשובת המדינה לבג"ץ הבוקר כי בכוונתה לפעול להסדרת הנוכחות היהודית בחומש, היא ציון דרך היסטורי במאבק שלנו ב17 השנים האחרונות כנגד פשע הגירוש. בממשלה הקרובה נפעל להחזרת ההתיישבות במלואה לחומש ולשלושת הישובים האחרים שפונו בגירוש - שאנור, גנים וכדים".

"לבטל את העוול ההיסטורי: "מועצה אזורית שומרון בקמפיין חדש

כזכור, לקראת הדיון בבג"ץ על חוק ההתנקות, המועצה האזורית שומרון יצאה בקמפיין שדרש מהממשלה הנכנסת לחוקק את ביטול חוק ההתנתקות בצפון השומרון והסדרת ישיבת חומש מיד עם הקמתה.

הרס בישיבת חומש. ארכיון

הרס בישיבת חומש. ארכיון צילום: ישיבת חומש

ראש המועצה שומרון, יוסי דגן אמר כי  "ביטול חוק ההתנתקות בצפון השומרון והסדרת ישיבת חומש, צריכים להיות המשימה הראשונה של הממשלה הלאומית הנכנסת. זה תיקון עוול מוסרי וערכי להסיר את אות הקין הזאת מספר החוקים. אנו מצפים לראות את זה קורה מיד עם הקמתה".

"זו הזדמנות להעביר את החוק ולהסיר את החרפה"

עוד הוסיף דגן ואמר כי "בכל הכנסות מאז הגירוש, כולל הכנסת שבה ראש הממשלה היה אהוד אולמרט, הוגשה הצעת החוק לביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון והיא לא עברה והפעם זו הזדמנות להעביר את החוק ולהסיר את החרפה. זו דרישה שאין מוסרית ממנה ואנחנו מצפים לראות את ביטול חוק ההתנתקות בצפון השומרון והסדרת חומש קורים מיד עם הקמת הממשלה, ישנו בג"צ בעוד פחות מחודש ואין זמן להתמהמה בנושא, האחריות כעת בידים של הממשלה החדשה והיא חייבת להוכיח עצמה ולתקן העוול מיד עם הקמתה".