דיווח בסוריה: נמל התעופה בדמשק הושבת בתקיפה ישראלית

כלי התקשורת בסוריה דיווחן על הרס רב בשדה התעופה הבינלאומי שהושבת בבירה דמשק | שני אנשי צבא נהרגו ועוד שני בני אדם נוספים נפצעו

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 02/01/23 10:11 ט בטבת התשפג

דיווח בסוריה: נמל התעופה בדמשק הושבת בתקיפה ישראלית
סוריה. ארכיון, צילום: Ali Syria/Flash90

כלי תקשורת בסוריה דיווחו כי חיל האוויר הישראלי תקף הלילה (בין ראשון לשני) באזור נמל התעופה הבינלאומי הראשי בבירה דמשק. בתקיפה נהרגו שני אנשי צבא ועוד שני בני אדם נוספים נפצעו. עוד דווח בטלוויזיה הסורית כי התקיפה הישראלית גרמה  להשבתת שדה התעופה לאחר ששני מסלולים נפגעו. נמל התעופה חזר הבוקר לפעילות לאחר תיקון הנזקים. 

כלי התקשורת האופוזיציוניים דיווחו כי בתקיפה נהרגו ארבעה בני אדם ונגרם נזק לחלקים בנמל התעופה. בנוסף דווח כי הותקפו יעדים הקשורים לחיזבאללה ולמיליציות הפרו-איראניות בדרום דמשק, כאשר מערך הנ"מ הסורי לא הצליח ליירט את הטילים של חיל האוויר הישראלי.

כוכבי חשף פרטים מדוייקים מהתקיפה בסוריה: "המשאית ה-8 בשיירה"

כזכור, לפני כחודשיים דווח בכלי תקשורת בעולם על תקיפה ישראלית על גבול סוריה-עירק במטרה להשמיד שיירת נשק איראנית שיועדה לחיזבאללה. באופן חריג, הודה הרמטכ"ל אביב כוכבי שצה"ל תקף את השיירה ואף סיפק פרטים מדוייקים מהתקיפה.

הרמטכ"ל כוכבי

הרמטכ"ל כוכבי צילום: דובר צה"ל

בנאומו בכנס היבטים גלובליים ואזוריים לזכרו של הרמטכ"ל לשעבר אמנון ליפקין-שחק ז"ל, באוניברסיטת רייכמן נאם כוכבי ואמר את הדברים הבאים: "יכולנו לא לדעת לפני מספר שבועות על השיירה הסורית שעוברת מעיראק לסוריה, שמתוך 25 משאיות - משאית מספר 8 היא המשאית עם האמל"ח. לשם צריך לשלוח את הטייסים לתקוף, לפגוע ולחזור" אמר כוכבי.