סכסוך ראשון בקואליציה: התנגדות מבפנים לברית של החרדים והערבים

סכסוך פנים קואליציוני על רקע מינויו של אחמד טיבי לסגן יו"ר הכנסת. טיבי שמכהן בתפקיד מאז 2006 זוכה לתמיכת המפלגות החרדיות, מנגד עוצמה יהודית והציונות הדתית מתנגדות

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 31/12/22 22:24 ז בטבת התשפג

סכסוך ראשון בקואליציה: התנגדות מבפנים לברית של החרדים והערבים
אחמד טיבי ומשה גפני, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עימות ראשון בקואליציה? על רקע הקמת הממשלה החדשה ומינויו של אמיר אוחנה ליו"ר הכנסת הקבוע, נידנים עכשיו מיניויי הקבע גם לתפקיד סגני יו"ר הכנסת. בתפקדי מכהנים חברי כנסת הן מהקואליציה והן מהאופוזיציה. מחלוקת ראשונה בקואליציה מגיעה על רקע מינויו של חבר הכנסת אחמד טיבי לתפקיד זה, כך מפרסמת עיתונאית חדשות 12, דפנה ליאל.

הציונות הדתית ועוצמה יהודית מתנגדות למינוי טיבי

טיבי, שמכהן כסגן יו"ר הכנסת ברצף מ-2006 מעוניין כמובן להמשיך בתפקיד וזוכה לתמיכתן של המפלגות החרדיות איתו יש לו ברית מיעוטים במשך שנים. מנגד, זוכה המינוי להתנגדותן של מלגות עוצמה יהודית והציונות הדתית, מה שעלול להוביל לעימות ראשון בתוך הקואליציה שזה עתה קמה.

בן גביר וסמוטריץ

בן גביר וסמוטריץ', מתנגדים למינוי טיבי. | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בדיון שנערך לפני מספר שבועות בוועדה המסדרת למינוי סגני יו"ר כנסת זמניים על למינוי הקבע, נפל גם מינויו של טיבי לאחר שהאופוזיציה בראשות יש עתיד לא הצליחה להגיע להבנות מה שגרר את חבריה להצביע נגד. טיבי שכעס על אנשי יש עתיד בדיון ההוא, הטיח בהם ואמר: "לכו לעזאזל. בחיים לא אקבל מכם הוראות, אתם רוצים ערבים שמשרתים אצלכם".

לפיד באירוע של מטה הנשים של יש עתיד

יש עתיד, יקבלו ייצוג חסר צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

האופוזיציה תקבל ייצוג חסר בוועדות הכנסת

בנושא אחר בכנסת, הקואליציה החדשה צפויה להשיב לזאת היוצאת באותו מטבע בכל הנוגע לחלוקה לוועדות הכנסת. על פי פרסומה של ליאל, האופוזיציה תקבל ייצוג מופחת בוועדות ותקבל את ראשות שתי וועדות בלבד וגם הן א מהחשובות במשכן בתוספת לוועדת הביקרות. בתוך האופוזיציה צפויה מפלגת המחנה הממלכתי לקבל אף יותר מיש עתיד נוכח יחסיה היותר תקינים עם מפלגות הקואליציה.