ארדן תקף את ההצבעה באו"ם: "ההצבעה דווקא בשבת - ריקבון מוסרי"

אמש התקבלה עוד החלטה באו"ם נגד מדינת ישראל, הפעם בדרישה שבית הדין בהאג יחקור את ישראל. השגריר ארדן תקף את ההצבעה בשבת. השגריר הקודם דנון: "טרור הדיפלומטי של אבו מאזן"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 31/12/22 18:39 ז בטבת התשפג

ארדן תקף את ההצבעה באו"ם: "ההצבעה דווקא בשבת - ריקבון מוסרי"
צילום: shutterstock

גינוי ישראל באו"ם: היום (ש') נערכה בעצרת הכללית של האו"ם הצבעה שדרשה את חוות דעתו של בית הדין הפלילי בהאג בנושא "משמעות המשפטית של הכיבוש הישראלי המתמשך". בעד ההצעה הצביעו 87 מדינות בעוד 26 מדינות הצביעו נגד ובתוכם ישראל וארצות הברית, 53 מדינות נמנעו בהצבעה. השגריר הישראלי באו"ם, גלעד ארדן תקף את ההחלטה/

צפו בנתניהו מגיב בחריפות להחלטה:

ההצעה עליה הצביעו היו באו"ם מבקשת לקבוע כי הנוכחות הישראלית ביהודה ושומרון וחלקים מירושלים אינה חוקית ודורשת את התערבות בית הדין הפלילי. ההצבעה היום הגיעה לאחר שבשנה שעברה הבטיח יו"ר הרשות הפלשתינית אבו אזן כי יפנה לבית הדין בהאג בנושא הכיבוש הישראלי לדבריו.

גלעד ארדן

גלעד ארדן צילום: צילום מסך

"לא ניקח חלק בחרפה ובמופע השקרים הזה"

שגריר ישראל באו"ם,גלעד ארדן תקף את ההחלטה ואמר: "שום בית דין או גוף בינלאומי לא יכול לקבוע שישראל כובשת בארצה, או שנוכחותנו בירושלים וביהודה ושומרון אינה חוקית. להליך בבית דין שמקבל מנדט מגוף מעוות מוסרית כמו האו"ם- אין לגיטימציה". והוסיף, "הפלסטינים סירבו לכל יוזמות השלום, הם מסיתים יום יום לרצח ותומכים בטרור, ובאו"ם מסייעים להם לפגוע דווקא בישראל. לא ניקח חלק בחרפה ובמופע השקרים הזה". 

ארדן תקף גם את עצם ההצבעה ביום השבת ואמר: "לא ניקח חלק בחרפה הזאת, ההחלטה לקיים את ההצבעה דווקא בשבת היא עוד הוכחה לריקבון המוסרי כאן באום שמונע מעמדנו להישמע לפני הצבעה שתוצאותיה ידועות מראש. גם דני דנון, השגריר הקודם באו"ם הגיב היום בתוכנית "פגוש את העיתונות" ואמר: "יש נזק, זה חלק מהטרור הדיפלומטי של אבו מאזן, זה בעייתי לא במיידי אבל בעוד שנה או שנתיים כשהוועדה תסיים את עבודתה".