האופוזיציה החדשה | יום אחרי השבעת הממשלה: עימות בין גנץ ליש עתיד

קארין אלהרר תקפה את גנץ לאחר שביקר את חבריו לאופוזיציה שהפריעו לנאומו של נתניהו: "משביעים ממשלה קיצונית ומפלה אבל חשוב היה לו לגנות" | המחנה הממלכתי: "בגללך ובגלל לפיד יש בן גביר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/12/22 08:36 ו בטבת התשפג

האופוזיציה החדשה | יום אחרי השבעת הממשלה: עימות בין גנץ ליש עתיד
בני גנץ, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, גינה אמש (ה') את התנהלות של חבריו לאופוזיציה במהלך נאומו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. "מבקש לגנות את ההפרעות לנאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת הקריאות ללפיד, בדמוקרטיה צריך לדעת לכבד״, אמר גנץ.

בתגובה לדבריו, חברת הכנסת מיש עתיד, קארין אלהרר תקפה ואמרה כי " "אבי מעוז ואיתמר בן גביר מושבעים לממשלה שמסתמנת כהכי קיצונית ומפלה, אבל חשוב היה לו לגנות את ההפרעות לנתניהו".

קרין אלהרר

קרין אלהרר צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המחנה הממלכתי: "לא נקבל ממך הטפות מוסר"

בתגובה לדבריה של אלהרר, במחנה הממלכתי תקפו והאשימו כי מפלגתה אחראית להפסד בבחירות. "אולי את שכחת, אנחנו לא. בגללך ובגלל לפיד יש בן גביר. מי שבכוונת מכוון במקרה הרע, או במחדל במקרה הטוב - ריסקו את מרצ מתחת לאחוז החסימה, פעלו נגד מפלגות הגוש בחוסר אחריות וביהירות, וישבו במסעדה בליל סגירת הרשימות במקום לדאוג לגוש - אלו אנשים מהמפלגה שלך. לא נקבל ממך הטפות מוסר", אמרו במחנה הממלכתי.

"משטר דמוקרטי נבחן קודם כל בנכונות של הצד המפסיד לקבל את הכרעת הרוב"

כזכור, במהלך נאומו  בהשבשעת הממשלה. פנה נתניהו לחברי האופוזיציה העתידה. "יש בינינו הסכמה רחבה על רוב האתגרים שעומדים לפתחנו, אם כי בפירוש לא על כולם. אני שומע את הקינות הקבועות של האופוזיציה על ״סוף המדינה״, ״קץ הדמוקרטיה״, חברי האופוזיציה, להפסיד בבחירות זה לא קץ הדמוקרטיה – זאת מהות הדמוקרטיה. משטר דמוקרטי נבחן קודם כל בנכונות של הצד המפסיד לקבל את הכרעת הרוב. בדמוקרטיה מסודרת מכבדים את כללי המשחק", אמר נתניהו. במהלך דבריו, הפריעו חברי האופוזיציה וצעקו לעברו: "חלש".

עוד הוסיף ואמר כי "ראינו זאת רק עכשיו במסגרת אחרת, במשחקי המונדיאל: אוהדי צרפת היו מאוכזבים כמוכם,  אבל הם קיבלו את התוצאה. הם אפילו מחאו כפיים לנבחרת ארגנטינה. אני יודע שלא תמחאו כפיים אבל אני כן מצפה מכם שתכבדו את הכרעת הבוחר ושתפסיקו להמריד נגד הממשלה הנבחרת", אמר נתניהו.