"ש"ס מגיעים עם D9 כדי להחזיר את כל השחיתויות במשרד הדתות"

השר לשירותי דת לשעבר, מתן כהנא, תוקף את השר מיכאל מלכיאלי שחתם על צו המורה לדחיית כניסת רפורמת הכשרות עם כניסתו לתפקיד

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/12/22 10:22 ו בטבת התשפג

"ש"ס מגיעים עם D9 כדי להחזיר את כל השחיתויות במשרד הדתות"
מתן כהנא, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בטרם חלפו שעתיים מהשבעת הממשלה, השר לשירותי דת החדש, מיכאל מלכיאלי מש"ס, הגיע ללשכתו של הראשון לציון ונשיא מועצת הרבנות הראשית הרב יצחק יוסף, יחד עם יהודה אבידן המועמד למנכ"ל המשרד לשירותי דת, וחתם על הצו המורה על דחיית כניסת רפורמת הכשרות.

השר לשירותי דת שעבר שיזם את רפורמת הכשרות, חבר הכנסת מתן כהנא, תקף בחריפות החלטה ואמר כי "ש"ס מגיעים עם D9 כדי להחזיר את כל השחיתויות שהיו נהוגות בשנים הארוכות שהם שלטו במשרד הדתות", אמר כהנא. בנוסף, צירף השר סרטון בו הוא מסביר על הרפורמה וכתב: "כדי להבין את מה הם הורסים".

"רוב המדינה לא רוצים לאכול ספקות או נבלות וטריפות"

כאמור, הראשון לציון, הרב יצחק יוסף אמר לאחר החתימה למלכיאלי, כי צריך "לשמור משמרת היהדות והמסורת בארץ ישראל, אנחנו מדינה יהודית וצריך לזרז את כל הדברים שצריכים תיקון, לזרז ולתקן את זה. בראש ובראשונה, אנחנו נאבקנו בשנה וחצי האחרונה, בעניין הגיור ובעניין הכשרות בפרצות החמורות של הכשרות".

צילום: פלאש 90. דוד כהן

עוד הוסיף ואמר כי "מיד עם הכניסה שלך לתפקיד צריך לטפל בזה ולעצור את הדבר הזה של הכשרות, שכל רב עיר יוכל לתת כשרות ולבחור את המשגיחים הראויים ולא כל אחד יכול לשמש כמשגיח של כשרות, ואדרבה תשבו ותקימו את הוועדה ולשפר את הנושא של משגיח מושגח, כדי שיהיה כשרות שכל אחד יכול לאכול על הצד הטוב ביותר, רוב המדינה שומרים כשרות ורוצים לאכול כשר ולא רוצים לאכול ספקות או נבלות וטריפות חס ושלום ולכן תטפל בזה בראש ובראשונה".  

"זה לא הביא לכשרות אלא להיפך הכשרות"

הרב יוסף סיים את דבריו ואמר כי צריך לטפל בנושא של מינוי רבני ערים: "איך אפשר להשאיר עיר בלי רב עיר, שנים על גבי שנים יש ערים שאין רבני ערים, תחזקו את הדבר הזה ותפעלו למנות רבני ערים".

השר מיכאל מלכיאלי

השר מיכאל מלכיאלי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השר לשירותי דת הנכנס אמר כי "היה קשה לראות בשנה וחצי האחרונה את הרפורמה שהממשלה קידמה וכמו שמרן אמר, בסוף זה לא הביא לכשרות אלא להיפך הכשרות. יש חלק שכבר נכנס לחוק ואנחנו נצטרך לבטל את החלק הזה, ויש חלק שאמור להיכנס בעוד כמה ימים לתוקף, כמו שבד"ץ לא יוכל לתת כשרות ועוד דברים".