מתן כהנא מסמן את המטרה הבאה: "לא השלמתי את המשימה"

פחות מחודשיים נותרו עד לבחירות הבאות וחבר ימינה לשעבר שהתברג ברשימה של בני גנץ מסמן יעד חדש-ישן: לא השלמתי את המשימה במשרד לשירותי דת, "החוק החדש ישפר בוודאות את רמת הכשרות במדינת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/09/22 17:49 כג באלול התשפב

מתן כהנא מסמן את המטרה הבאה: "לא השלמתי את המשימה"
מתן כהנא, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מספר שבועות חלפו מאז עזב מתן כהנא את המשרד לשירותי דת. כזכור, עם כינון ממשלת השינוי בראשות נפתלי בנט הוא נכנס לתפקיד השר במשרד, תפקיד שנאלץ לעזוב לטובת סגן השר עם הפיטורין של יום טוב כלפון, ולאחר השינויים הנוספים שהגיעו בעקבות תזוזות במפה הפוליטית, עזב לגמרי את התחום. 

בתיעוד שהביא העיתונאי עמית סגל, נראה כהנא, שהתברג ברשימת המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ, מסמן את המטרה הבאה. "אני חש שלא השלמתי את המשימה ואם זה היה תלוי בי, הייתי מאוד רוצה לחזור גם אחרי הבחירות הבאות להיות השר לשירותי דת". עוד הוסיף, "אני חושב שעשינו דברים מאוד חשובים בקידום זהותה היהודית של המדינה, ובנושא הכשרות  עשינו דבר מאוד משמעותי. החוק החדש ישפר בוודאות את רמת הכשרות במדינת ישראל". 

בשבוע שעבר נודע כי מסעדת אמא המפורסמת הסמוכה לשוק מחנה יהודה החליטה לעזוב את כשרות צהר אחרי פחות משנתיים והיא תעבוד מול כשרות הבד"צ של הרב רובין. השר לשירותי דת לשעבר, מי שיזם את רפורמת הכשרות, חבר הכנסת מתן כהנא בירך על ההחלטה של בעלי המסעדה וציין כי בקרוב כל מסעדה תוכל לעשות מהלך זה במסגרת רפורמת הכשרות

"תראו איזה יופי. שוק חופשי. בעל המסעדה, מסיבותיו שלו, החליט לעבור לכשרות אחרת"

בחשבון הטוויטר שלו כתב השר לשעבר "תראו איזה יופי. שוק חופשי. בעל המסעדה, מסיבותיו שלו, החליט לעבור לכשרות אחרת. וכך עשה. בקרוב ממש, הרבנות הראשית גם תחליט מי רשאי לתת כשרות וגם תפקח ביעילות על כל גופי הכשרות המורשים (וגם בעל המסעדה ישלם רק לכשרות בה הוא מעוניין)", אמר כהנא.