האזינו הרב אברהם יוסף תוקף את סטרוק: "טיפשה"

הרב אברהם יוסף תקף בחריפות את חברת הכנסת מהציונות הדתית לאחר שהסתמכה על פסיקתו של אביו: "חסרת דעת" | על הציונות הדתית: "אלה שאומרים ללכת לישיבה תיכונית ולעשות צבא, יש להם אמונה?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/12/22 12:37 ו בטבת התשפג

הרב אברהם יוסף תוקף את סטרוק: "טיפשה"
הרב אברהם יוסף, צילום: פלאש 90

תיקון חוק "איסור אפליה" עורר השבוע סערה גדולה במערכת הפוליטית לאחר שנכנס להסכמים הקואליציוניים בין הליכוד לבין יהדות התורה והציונות הדתית. חברת הכנסת אורית סטרוק הסבירה כי הלכתית רופא שומר תורה ומצוות מחויב לסרב לטיפול רפואי שמנוגד להלכה, בין היתר ללהט"בים. רבה לשעבר של חולון ובנו של הרב עובדיה הרב אברהם יוסף תקף הבוקר (ו') בחריפות ברדיו "קול חי" את סטרוק לאחר שהסתמכה על פסיקתו של אביו.

"עליהם נאמר רשע ברשות התורה. לא ראיתי משהו שמחה בכל תוקף באותה טיפשה, שעכשיו היא שרת רוח, חסרת דעת. אני מוחה בכל תוקף על שילוב דברי אבי מורי כאילו הוא אמר דברים, והם דברי שקר ולא היו לעולם. אני מבקש מאוד שקהל המאזינים לא ילכו שבי נגד כל מיני סיסמאות שהם לצערנו הרב לא במקרים לא מעטים שובות את הלב וגורמות לחרחר ריב ומדון בין הבריות", אמר הרב אברהם יוסף.

סטרוק

סטרוק צילום: Gershon Elinson/Flash90

"האם משהו מבני עקיבא ניסה להפריד בין בנים לבנות?"

במהלך הריאיון, תקף הרב יוסף את הציונות הדתית כמגזר וטען כי כל מי שאומר ללכת לישיבה תיכונית ולצבא אין לו אמונה. "האם הם ממושמעים לדברי אבי מורי או רק כמתחשק להם לפוליטיקה העכורה והמכוערת שלהם? האם משהו מבני עקיבא ניסה להפריד בין בנים לבנות? האם משהו מהזרם הזה העדיף את לומדי התורה באיזושהי צורה? אני כואב את הדברים. בחור שיש לפניו ברירה או ישיבה תיכונית או ישיבה קדושה אומרים לו: "תלך לישיבה תיכונית, תלך תעשה צבא". יש להם אמונה? דברי אבי מורי לנגד עיניהם? הדברים של אבי מורי כל כך פשוטים וברורים", אמר הרב אברהם יוסף.