טיבי: "אין ספק שרופאים ערבים ייתנו לה טיפול מסור למרות שהיא פאשיסטית"

חבר הכנסת ממפלגת תע"ל עונה לדברים שאמרה אתמול חברת הכנסת אורית סטרוק, ואומר: "הרב דרוקמן שהיה מאושפז - אני בטוח שבצוות שטיפל בו היה רופא ערבי, או אחות ערביה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 26/12/22 15:56 ב בטבת התשפג

טיבי: "אין ספק שרופאים ערבים ייתנו לה טיפול מסור למרות שהיא פאשיסטית"
טיבי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

דבריהם של חברי הכנסת מהציונות הדתית אורית סטרוק ושמחה רוטמן ממשיכים להעסיק את המערכת הפוליטית, גם היום (ב'). חבר הכנסת אחמד טיבי הגיב לנאמר אתמול במהלך דיון בוועדת הכספים, ואמר כי רופא ערבי היה מעניק טיפול רפואי לסטרוק, על אף דבריה. 

"ייתנו לה את הטיפול המסור ביותר"

"שמעתי את ההצהרות של סטרוק שמיועדת להיות שרה בממשלה הבאה. חשבתי על מספר מקרים, אלפי ואולי עשרות אלפי מקרים. למשל הרב דרוקמן שהיה מאושפז - אני בטוח שבצוות שטיפל בו היה רופא ערבי, או אחות ערביה, והם לא חשבו לרגע שהוא אבי פרויקט ההתנחלויות. טיפלו בו באופן מסור".

טיבי המשיך ואמר כי הוא חושב שגם רופאים ערבים וגם רופאים יהודים עורכים טיפולים רפואיים "בלי לחשוב בלי מה הרקע האידאולוגי, השיוך הפוליטי, הגזע או הדת - כך צריך להיות זו שבועת הרופאים".

בסיום דבריו ולפני שיו"ר הוועדה משה גפני ציין כי קיבל טיפול רפואי מרופא ערבי, עקץ טיבי: "אני בטוח שאם הגברת סטרוק תזדקק לטיפול רפואי אי פעם, אין ספק שגם רופאים או אחיות ערבים ייתנו לה את הטיפול המסור ביותר - למרות שהיא פאשיסטית".

"לא יכפו על יהודי מאמין לעבור על ההלכה"

נזכיר כי אתמול אמרה סטרוק בריאיון ב"כאן רשת ב": "כל עוד יש מספיק רופאים אחרים שיכולים לתת שירות - אסור לכפות על רופא או רופאה לתת טיפול שעומד בניגוד לעמדתם הדתית".

על כך היא הסבירה בהמשך בחשבון הטוויטר שלה, כי "אף אחד לא מתכוון להפלות לרעה להט"בים בגלל עצם זהותם או הזדהותם. לא בטיפול רפואי, ולא בשום שירות אחר. להט"בים הם בני אדם, וראויים לכבוד ולאהבה כמו כל אחד. בראיון לקרן נויבך הדגשתי זאת, כמובן".

 "לא מדובר בכלל על זהות המטופל אלא על מהות הטיפול. אם יש טיפול רפואי שמנוגד להלכה, רופא שומר מצוות לא יאלץ לתת אותו, ללא קשר לזהות המטופל. כי במדינת ישראל, שהוקמה אחרי 2,000 שנות גלות בזכות יהודים שמסרו את נפשם (כפשוטו: נשחטו, נתלו, נשרפו על המוקד ועונו עד מוות) למען קיום התורה, לא יכפו על יהודי מאמין לעבור על ההלכה"