משתמשים ב-whatsapp? כוכב ארץ נהדרת שאל - האקדמיה ללשון הדהימה

כוכב ארץ נהדרת רצה לדעת פרט חשוב ביותר בנוגע ליישומון הwahtsapp, וחברי האקדמיה ללשון עברית הזדרזו להשיב ולהחכים את כולנו, בלי לוותר עח ההזדמנות לקצת אתגר: "בוא נראה אם אתה יודע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/12/22 18:07 ה בטבת התשפג

משתמשים ב-whatsapp? כוכב ארץ נהדרת שאל - האקדמיה ללשון הדהימה
צילום: shutterstock

 whatsapp - אפקליציית המסרים המיידים מהמוכרות והמדוברות בעולם, נמצאת בשימוש של מיליונים ברחבי הארץ. השם הלועזי של היישומון אמנם זורם וקליל, אך כאשר מדובר בלכתוב אותו, יש כללים שחשוב לשים לב אליהם.

מי שהעלה את הנושא לדיון הוא כוכב ארץ נהדרת טל פרידמן שביקש לדעת מדוע אנשים מתעקשים לומר whotsapp? מי שהרימו את הכפפה ומיהרו לענות הם חברי האקדמיה ללשון עברית, שאמונים על משמר השפה העברית מכל פגע רע. 

בעברית מתעתקים וטסאפ ולא "ווטסאפ" או "ווצאפ" – וטסאפ כותבים בווי"ו אחת

בדף האינסטגרם של האקדמיה התפרסם פוסט מפתיע, ובו האקדמיה ללשון מסבירה איך אמורים לכתוב בעברית -  "whatsapp". טל פרידמן, אתה צודק!  אבל בוא נראה אם אתה יודע איך כותבים WhatsApp בעברית? אולי נצליח להפתיע גם אותך: בעברית מתעתקים וטסאפ ולא "ווטסאפ" או "ווצאפ" – וטסאפ כותבים בווי"ו אחת.

‍‍‍‍‍‍‍‍באקדמיה המשיכו והסבירו: "על פי כללי הכתיב המלא כופלים וי"ו עיצורית כאשר היא באה באמצע המילה, למשל: תקווה, אווז, בוודאי – וגם: הודעה בווטסאפ, תשלח לי לווטסאפ.  לעומת זאת בראש מילה וי"ו עיצורית אינה נכפלת: ורד, ועדה, וילון – וגם: וטסאפ".