השגרירה בצרפת מתפטרת במחאה על הקמת הממשלה

יעל גרמן חברת יש עתיד לשעבר, וכיום שגרירת ישראל בצרפת שמונתה על ידי ליד לשגרירה לפני שנה ו-4 חודשים הודיעה על התפטרותה "לא אוכל לעשות שקר בנפשי ולהמשיך לייצג מדיניות השונה באופן כל כך קיצוני מכל מה שאני מאמינה בו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/12/22 15:12 ה בטבת התשפג

השגרירה בצרפת מתפטרת במחאה על הקמת הממשלה
יעל גרמן , צילום: Miriam Alster/Flash90

המחאה נגד הממשלה העתידית:  שנה ו-4 חודשים אחרי שמונתה על ידי ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד לשגרירת ישראל בצרפת, מגישה היום (ה') שגרירת ישראל בצרפת מכתב התפטרות לראש הממשל הנכנס. 

במכתב ההתפטרות כתבה גלמן "מוניתי למשרת שגרירת ישראל בצרפת על ידי ראש הממשלה היוצא, מר יאיר לפיד והייתי גאה ומאושרת לייצג את המדינה ואת תפיסת העולם של הממשלה היוצאת, שהיתה מבוססת על ערכי הדמוקרטיה זכויות האדם ושלטון החוק ששררו במדינה". 

"לא אוכל לעשות שקר בנפשי ולהמשיך לייצג מדיניות השונה באופן כה קיצוני מכל מה שאני מאמינה בו"

גלמן, ביקרה את הממשלה הנכנסת וכתבה "לצערי, הממשלה שהקמת ואתה עומד בראשה , כוללת נציגי מפלגות שעמדותיהם הקיצוניתיות באות לידי ביטוי בקווי היסוד שלה, במדיניותה ובהצהרות על חקיקה פסולה בעיני שבכוונתה להעביר". 

מכתב ההתפטרות של יעל גלמן

מכתב ההתפטרות של יעל גלמן צילום: צילום מסך

גלמן הוסיפה את הסיבה בגינה היא מתפטרת וכתבה "כל אלה מעמידה, לדעתי, בסכנה את אופיה של מדינת ישראל וערכיה, כפי שהן באים לביטוי במגילה העצמאות עליה חונכנו וגדלנו, והיא משמשת לנו תעודת זהות ומגדלור, אי לכך, כאמור, מדיניותך , הצהרות השרים בממשלתך וכוונות החקיקה מנוגדים למצפוני, לתפיסת עולמי ולהבטחות הטמונות במגילת העצמאות למדינה יהודית ודמוקרטית". 

לסיום כתבה השגרירה המתפטרת "בנסיבות אלה, לא אוכל לעשות שקר בנפשי ולהמשיך  לייצג מדיניות השונה באופן כה קיצוני מכל מה שאני מאמינה בו, ולכן אני מוצאת לנכון להגיש התפטרותי ולסיים תפקידי כשגרירת ישראל בצרפת". 

נזכיר, בעת שכיהן כשר החוץ,  לפיד, החליט למנות את שרת הבריאות לשעבר יעל גרמן לשגרירה בצרפת ואת איש החינוך וחבר הכנסת לשעבר שמעון סולמון לשגריר באנגולה. גרמן כיהנה בעבר כראשת עיריית הרצליה, הייתה חברת כנסת ושרת הבריאות. אשת ציבור עם עשייה רחבה ודוברת צרפתית. 

נאום הבכורה של יעל גרמן כחברת כנסת