מפגינים מחוץ לכנסת במחאה על השבעת הממשלה: "ממשלה חשוכה"

בשעה זו נערך במליאת הכנסת הדיון המקדים לקראת השבעת הממשלה ויו"ר הכנסת. במקביל מאות אנשים מפגינים מחוץ למליאת הכנסת במחאה על הממשלה הנכנסת

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/12/22 13:23 ה בטבת התשפג

מפגינים מחוץ לכנסת במחאה על השבעת הממשלה: "ממשלה חשוכה"
המפגינים מחוץ לכנסת, צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

מאות מפגינים מחוץ לכנסת: היום (ה') תושבע ממשלה חדשה בישראל בראשותו של בנימין נתניהו. בעוד בכנסת נאם ראש הממשלה המיועד והציג את חברי הממשלה הנכנסת, מחוץ לכנסת מפגינים מאות במחאה כנגד הממשלה החדשה. 

ההפגנה מחוץ לכנסת:

ההפגנה שאורגנה על ידי מספר ארגוני שמאל יחד עם התנועה לאיכות השלטון מתכנסת במקביל להשבעת הממשלה תחת הכותרת "יחד מול ממשלת הפירוד". המפגינים מוחים בעיקר כלפי מה שהם מכנים "ממשלה חשוכה" ומניפים שלטים בגנות הממשלה הנכנסת ודגלי גאווה. ההפגנה החלה משיירת כלי רכב שיצאה מלטרון על כביש 1 והגיעה לכנסת, שם מתקיימת המחאה המרכזית.

ליהי לפיד בהפגנה

ליהי לפיד בהפגנה צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

"הממשלה הראשונה למניין הממשלות הפשיסטיות בישראל"

עו"ד אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון אמר בהפגנה: "זוהי הממשלה הראשונה למניין הממשלות הפשיסטיות בישראל, למניין הממשלות התאוקראטיות בישראל, למניין מממלכת בית דוד השנייה. ברגעים אלה ממש, בנימין נתניהו, נאשם עם שלושה כתבי אישום הופך להיות ראש ממשלה בישראל".

בהפגנה לקח חלק גם חבר הכנסת גלעד קריב שאמר ל"כאן חדשות": "נאבק לילות כימים נגד הממשלה הרעה שתושבע עוד מעט. הקרב על הדמוקרטיה הישראלית לא יוכרע רק בכנסת אלא גם ברחוב".  בהודעה שפרסמה התנועה לאיכות השלטון נכתב: "איכה היתה לזונה קריה נאמנה?!" הוסיפו: "הם יקדמו חושך, ואנחנו כולנו ביחד נקדם אור, ועוד אור, ועוד אור, עד שהשמש שוב תזרח".