אחרי שלקחו להם את השלל: סנקציה נגד בעלי המכולות

המשרד להגנת הסביבה פונה לבעלי המכולות שהעסיקו את כל המדינה ומוציא נגדם צו ניקוי לחופים שניזוקו: "לבצע ניקוי של המכולות והחופים ולהשאיר את החופים נקיים מהפסולת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/12/22 12:31 ה בטבת התשפג

אחרי שלקחו להם את השלל: סנקציה נגד בעלי המכולות
אחת המכולות שנסחפו, צילום: יקיר חוכימה, המשרד להגנת הסביבה

ביום שלישי השבוע, לפנות בוקר, נפל בלב ים מטען מכולות שהעסיק את כל המדינה. המכולות, על תכולתן - חומרי פלסטיק ומוצרים נוספים - נסחפו אל הים והחופים שבין הגן הלאומי באשקלון עד לחוף ניצנים, והביאו המונים מהעיר וסביבותיה אל האוצר. אחרי שהמכולות רוקנו, צעד של המשרד להגנת הסביבה נגד בעליה.

צו שמירת ניקיון נגד בעלי המכולות

מנהל היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה, רני עמיר, הוציא צו שמירת ניקיון על פי חוק שמירת הניקיון לחברת AKKON ולבעלי האונייה ASTRID L. עם רשות הספנות והנמלים, הוציאו במשרד דרישות לבעלי המטען והאונייה לסילוק המכולות ולניקוי החופים והים ממוצרי הפלסטיק והצריכה השונים שנסחפו מהמכולות.

 

במשרד מדגישים כי המכולות אינן מכילות חומרים מסוכנים, וכי המשרד ורשות הספנות והנמלים ביצעו ביקורת מקיפה באונייה ותחקרו את צוות האונייה והגורמים המעורבים באירוע. בנוסף, המשרד פועל מול הרשויות המקומיות ורשות הטבע והגנים לניקיון מהיר של הפסולת מהחופים וממשיך לעקוב אחר פעולות האיתור והניקוי.

"לבצע ניקוי של המכולות והחופים ולהשאיר את החופים נקיים מהפסולת"

רני עמיר, מנהל היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית במשרד להגנת הסביבה: "בעקבות נפילת המכולות, הוצאנו היום צו ניקוי ודרישה מבעלי המטען ומבעלי האונייה לבצע ניקוי של המכולות והחופים ולהשאיר את החופים נקיים מהפסולת שזיהמה את חופי דרום הארץ. נמשיך לפקח על ביצוע פעולות הניקוי והפינוי במטרה לשמור על החופים והסביבה הימית".