מפקד חיל האוויר נוזף בטייסי המילואים: "המדיניות שלי ברורה"

אחרי שפרסמו מכתב פוליטי פומבי נגד הממשלה המסתמנת ופעולותיה, האלוף תומר בר מבקש מטייסי המילואים להשאיר את הפוליטיקה מחוץ לצבא: "המחויבות לממלכתיות מוטלת גם על משרתי מילואים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/12/22 09:52 ה בטבת התשפג

מפקד חיל האוויר נוזף בטייסי המילואים: "המדיניות שלי ברורה"
תומר בר בטקס, צילום: דובר צה"ל

לאחר שבתחילת השבוע פורסם מכתב טייסים פוליטי הקורא לעצור את "הרס הדמוקרטיה", מפקד חיל האוויר במכתב חריג נגדו ונגד החותמים עליו. במכתב מבקש האלוף בר להפריד בין הצבא לפוליטיקה ולא להשתמש באצטלה הצבאית למטרות פוליטיות.

פוליטיקה בצד

במכתב שפרסם האלוף תומר בר, הוא כותב: "המדיניות שלי ברורה מאד בנושא: אנשי חיל האוויר מחויבים בממלכתיות, מחויבות המוטלת גם על משרתי מילואים". הוא קורא לאנשי חיל הואויר להימנע משיח פוליטי פומבי וכותב כי "חוסנו של צה"ל באחדותו ובהיותו מעל כל מחלוקת פוליטית".

מכתב הטייסים ליועצים המשפטיים: "אתם קו ההגנה האחרון"

במכתב הטיסיים שפורסם ביום שני ועליו חתומים מאות אנשי חיל האוויר, נכתב לשורה של יועצים משפטיים: "כולנו היינו מוכנים להקריב את חיינו למען המדינה לאורך שנות פעילותנו כטייסים מבצעיים. גם לאחר השירות בחיל האוויר המשכנו לקחת חלק בבניין המדינה כמיטב יכולתנו. האמנו בצדקת הדרך וראינו כשליחות את הצורך להגן על מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית".

גלי בהרב מיארה

גלי בהרב מיארה. היועצת המשפטית לממשלה | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הם המשיכו: "המשותף לכולנו היום זו החרדה מכך שמדינת ישראל הדמוקרטית בסכנה. אתם קו ההגנה האחרון וביכולתכם לעצור את תהליך הרס הדמוקרטיה. מדינת ישראל שהוקמה כיהודית ודמוקרטית לא תוכל להתקיים ברוח מגילת העצמאות אם תוותר על זהותה כדמוקרטיה ליברלית. אנו מצפים שתשתמשו בכל הכלים והחוקים העומדים לרשותכם, ללא מורא ופחד, ותעשו את כל שלאל ידכם לעצירת האסון המתרגש על המדינה. אנחנו מתחייבים להמשיך לעמוד לצדכם במאבק על עתידה של המדינה".