סגירת מעגל: זה התפקיד שקיבלה חברת הכנסת שערקה מימינה

תשעה חודשים אחרי שערקה מגוש בנט-לפיד לגוש נתניהו, חברת הכנסת עידית סילמן מונתה על ידי ראש הממשלה המיועד לשרת איכות הסביבה

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/12/22 22:23 ד בטבת התשפג

סגירת מעגל: זה התפקיד שקיבלה חברת הכנסת שערקה מימינה
צילום: ללא

עידית סילמן עברה בשנה האחרונה רכבת הרים פוליטית, ואחרי שניהלה את קואליציית מממשל השינוי הגיעה למקום ה-16 ברשימת הליכוד כשיריון של נתניהו אחרי פרישתה המדהדת מהקואליציה. לפני שפרשה מהקואליציה הובטחו לה הרים וגבעות על ידי הליכוד, ונראה כי הליכוד עמד בהתחייבות. ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו החליט הערב (א') למנות את סילמן לשרת איכות הסביבה.

כאמור, סילמן מצטרפת לחברי הכנסת מהליכוד שקיבלו תפקידי שר בממשלת נתניהו. יריב לוין מונה על ידי ראש הממשלה המיועד לתפקיד שר המשפטים. בנוסף, חבר הכנסת יואב גלנט מונה לתפקיד שר הביטחון ויואב קיש יכהן כשר החינוך. אבי דיכטר לשר החקלאות, שלמה קרעי לשר התקשורת, מירי רגב לשרת התחבורה, אופיר אקוניס לשר החדשנות, מדע וטכנולוגיה ומיקי זוהר לשר התרבות והספורט.

סילמן, תפתח נגדה חקירה?

סילמן, תפתח נגדה חקירה? צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הכל היה לשווא? דיווח: נתניהו ביקש מסילמן לוותר על תפקיד שרה

כזכור, לפני כשלושה שבועות הכתבת הפוליטית דפנה ליא דיווחה ראש הממשלה העתידי ניסה לשכנע את סילמן לוותר על תפקיד שרה ולהסתפק בסגנית שר או ראש ועדה. לפי ליאל, הניסיון לא צלח וסילמן הבהירה לנתניהו כי היא שילמה מחיר כבד והיא מצפה שההבטחות ימומשו.

אחרי הדיווח של ליאל, סילמן הכחישה אותו בטוויטר שלה. היא כתבה: "אלו הם חייו של נבחר ציבור, פנתה אליי הערב הכתבת דפנה ליאל עם סיפור שלא היה ולא נברא מתוך פגישתי האישית עם ראש הממשלה הנבחר. הבהרתי לה באופן חד משמעי שלא היו דברים מעולם והסיפור אותו היא מתארת הוא חרטוט. למרות הבהרותיי היא החליטה לפרסם הערב דברים שאינם נכונים כלל ועיקר".