עו"ד בסרגליק יתמודד לראשות לשכת עורכי הדין: "חימי הרס את הלשכה"

עורך הדין אייל בסרגליק הודיע על התמודדותו לראשות לשכת עורכי הדין בישראל: "אבי חימי החליש את הלשכה ובגללו היא בסכנת סגירה. הוא וחלק מאנשיו ומקורביו עשו בלשכה כבשלהם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/12/22 21:55 ד בטבת התשפג

עו"ד בסרגליק יתמודד לראשות לשכת עורכי הדין: "חימי הרס את הלשכה"
צילום: ליאת מנדל

ראש לשכת עורכי הדין, אבי חימי, הודיע אתמול (ג') כי הוא פורש מתפקידו במחאה כנגד הממשלה. בעקבות הודעתו של חימי, עורך הדין, אייל בסרגליק הודיע היום כי הוא יתמודד לתפקיד ראש לשכת עורכי-הדין. בסרגליק, בן 44, מחזיק בשני תארים אקדמיים שניים: תואר שני במשפטים ובמנהל עסקים בהצטיינות יתרה ותואר במשפטים בהצטיינות מאוניברסיטת בר-אילן.

בשנים האחרונות, בסרגליק ייצג את החייל אלאור אזריה, יוסי כמיסה עוזרו לשעבר של חבר הכנסת אביגדור ליברמן, חיילת מג"ב אוריאן בן כליפא שהואשמה בתקיפה ועוד. בעבר ייצג בסרגליק גם בפרשיות צווארון לבן סבוכות כמו פרשת הבנק למסחר, פרשת חבר הכנסת חיים כץ, פרשת יועצי ההשקעות של בנק לאומי, עניין חפציבה, נתיבי ישראל, תעשייה אווירית, פרשת השוחד של הקבלן דודי אפל ועוד.

"חימי החליש את לשכת עורכי הדין ובגללו היא בסכנת סגירה"

"אבי חימי החליש את לשכת עורכי הדין ובגללו היא בסכנת סגירה. הוא ידע שהוא לא ייבחר ופחד שכולם יראו שהאג׳נדה אותה הוא הוביל ריסקה את הלשכה ועומדת בניגוד מוחלט לדעת עורכי הדין. חימי וחלק מאנשיו ומקורביו עשו בלשכה כבשלהם, ולכן, ורגע לפני כיבוי האורות החלטתי לעשות מעשה, ולהציע את מועמדותי לתפקיד ראש הלשכה", הוא מוסיף.

אבי חימי

אבי חימי צילום: פלאש 90

עוד הוסיף ואמר כי  "לאחר שנים שבהן סבלה לשכת עורכי-הדין מתדמית בעייתית הן מבית והן מחוץ, לא תפקדה ולא השפיעה, הגיע הזמן לאחד את השורות ולהוביל את הלשכה גבוה למקום בו היא ראויה להיות – לא ככלי פוליטי של צד כזה או אחר, אלא כגוף מקצועי שיעסוק בחיזוק הלשכה, יטפל בסוגיות הנוגעות לעורכי הדין כגון רווחת עורכי הדין, הצפת המקצוע וכד׳, כזה שמצד אחד פתוח לביקורת ההולכת וגוברת מקרב הציבור על תפקוד מערכת המשפט וכרסום עקרון הפרדת הרשויות; אך מצד שני גם מבין שכל שינוי, ואין ספק שנדרשים שינויים במערכת, יש לבצע באופן מדוד ושקול."