"גיבור קטן": ילד הציל אישה שעברה התעללות על ידי בן זוגה

מיכאל סבג בן 12 מאשדוד, דיווח על שוהה בלתי חוקי מחברון שתקף אישה ברחוב וקיבל על כך תעודת הערכה והוקרה מהמשטרה: "גילית אזרחות טובה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/12/22 21:07 ד בטבת התשפג

"גיבור קטן": ילד הציל אישה שעברה התעללות על ידי בן זוגה
אלימות נגד נשים, צילום: shutterstock

"ילד גיבור", כך כונה מיכאל סבג בן ה-12 מאשדוד על ידי שוטרי התחנה העירונית, לאחר שגילה אומץ ותושייה בכך שדיווח למוקד 100 של המשטרה על גבר שתקף אישה ברחוב, וחשף מסכת עבירות חמורות שהסתיימה היום בהגשת כתב אישום חמור.

החקירה החלה בתאריך לפני כשבועיים, כאשר במוקד 100 של המשטרה, התקבלה שיחה מקטין בשם דניאל סבג כבן ה 12 מאשדוד, בה דיווח כי מבחין בגבר המכה אישה ברחוב ומגדף אותה. שוטרים שהוזעקו מיד תוך יצירת קשר עם דניאל, הגיעו תוך זמן קצר ואיתרו את הנאשם שנעצר מיד לחקירה. 

הנאשם הוא תושב חברון השוהה בישראל בניגוד לחוק

האישה, שהנה קורבן העבירה, הובאה לתחנת המשטרה, שם החלו השוטרים לגבות תלונתה, שבמהלכה חשפה בפניהם מסכת ארוכה של כשנתיים, בהן ביצע בה הנאשם עבירות אלימות ומין חמורות.

במקביל, מתחקור זהותו של הנאשם, עלה כי מדובר בתושב חברון השוהה בישראל בניגוד לחוק, וכי במשך תקופה ארוכה נהג להתחזות באמצעות תעודת זהות ישראלית, ובדרך זו לקיים את מרכז חייו עם הקורבן בתוך ישראל.

"גאים בך על זה שגילית אזרחות טובה"

חוקרי משטרת אשדוד שהמשיכו באיסוף הראיות והממצאים, חשפו עוד ועוד מקרים בהם ביצע הנאשם עבירות חמורות, בהן עבירות מין, אלימות והתחזות כלפי הקורבן, במהלך השנתיים האחרונות. נגד הנאשם כבן ה 42, הוגש היום כתב אישום חמור על ידי פרקליטות מחוז דרום (פלילי), ובקשה למעצרו עד תום ההליכים.

צילום: דוברות המשטרה

בתחילת השבוע, לאור המעשה האמיץ, זומן מיכאל  ללשכת מפקד תחנת המשטרה באשדוד, שם במעמד סגל הפיקוד של התחנה והוריו, העניק לו סגן מפקד התחנה, רפ"ק אלי מלול, תעודת הערכה והוקרה, ואמר לו "גילית הרבה אומץ ותושייה, ועצרת דבר לא טוב, אנחנו גאים בך על זה שגילית אזרחות טובה, אתה גיבור קטן".