ביומו האחרון כשר הביטחון: גנץ שוחח עם אבו מאזן

שר הביטחון היוצא שוחח עם יו"ר הרשות הפלשתינית והדגיש חשיבות הקשר שהתפתח בין שני הצדדים: "רואה חשיבות עליונה בהמשך השמירה על ערוץ פתוח ועל התיאום הביטחוני והאזרחי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/12/22 19:44 ד בטבת התשפג

ביומו האחרון כשר הביטחון: גנץ שוחח עם אבו מאזן
גנץ ואבו מאזן, צילום: פלאש 90

ביומו האחרון בתפקיד, שר הביטחון בני גנץ היוצא שוחח הערב (ד') עם יו"ר הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס. בשיחה, הדגיש גנץ את חשיבות הקשר שהתפתח בין מערכת הביטחון הישראלית והדרג המדיני לבין הרשות הפלשתינית, ואמר לו כי הוא רואה חשיבות עליונה בהמשך השמירה על ערוץ פתוח ועל התיאום הביטחוני והאזרחי, שמשרת את ביטחונם של הפלשתינים והישראלים כאחד שמאפשר רווחה כלכלית ואזרחית. 

עוד אמר גנץ לאבו מאזן, כי מהלכים בינלאומיים נגד ישראל כמו זה שמבקשת הרשות הפלשתינית לקדם באו"ם, יפגעו בסופו של יום גם בציבור הפלשתיני, ובעיקר יגביהו את החומות ויקשו בעתיד על קידום תהליך מדיני בין הצדדים.

גנץ: ישראל הגדילה את המוכנות ונערכת לאפשרות של תקיפה באיראן

בתוך כך, שר הביטחון נאם בטקס סיום קורס טייס מס' 185 בבסיס חיל האוויר בחצרים במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש הממשלה יאיר לפיד, הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי ומפקד חיל האוויר אלוף תומר בר. 

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

בנאומו התייחס גנץ למצב בו ישראל תתקוף באיראן. "אתם עשויים לחצות את השמיים מזרחה בעוד שנתיים או שלוש ולקחת חלק בתקיפת אתרי גרעין באיראן, שאליה אנו נערכים, תוך הגדלת מוכנות משמעותית בשנים האחרונות. אחרים מביניכם יצטרכו אולי להטיס כוחות לעומק השטח בלבנון ובסוריה ובכל מקום אחר או לצאת למשימות של חילוץ יהודים מרחבי העולם. אני מאמין ביכולתכם להצליח במשימות, לא רק בגלל כלי הטיס המצוינים שתשבו בהם – אלא גם ובגלל הקו הישר הערכי, והקו הישר המקצועי שמחבר אתכם אליהן".