בשורה לתושבי גוש עציון: אושרו העבודות בצומת המסוכנת

תושבי מזרח גוש עציון רגילים לעבור בצומת הנביא עמוס כשהם רוצים להגיע למרכז הגוש. הצומת שידועה כצומת מסוכנת, במיוחד בשעות הלילה תעבור שיפוץ מאסיבי ותהפוך לכיכר

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/12/22 14:48 ד בטבת התשפג

בשורה לתושבי גוש עציון: אושרו העבודות בצומת המסוכנת
גוש עציון. ארכיון., צילום: Gershon Elinson/Flash90

בשורה לתושבי גוש עציון: תושבי מזרח גוש עציון מכירים את צומת הנביא עמוס הידועה גם בשם צומת הטי כצומת מסוכן במיוחד. עכשיו הודיעה המועצה המקומית, אושרו העבודות בצומת ובעוד כחודש יחלו העבודות שיהפכו את הצומת לכיכר שתהיה בטוחה הרבה יותר.

שלמה נאמן

שלמה נאמן, יו"ר המועצה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"בעוד חודש יתחילו עבודת מתיחת פנים לצומת עמוס (המכונה גם צומת הטי)" נכתב בהודעת המועצה, "בשעה טובה חברת נתיבי ישראל אישרה צו התחלת עבודה לקבלן בצומת עמוס (צומת הטי), בין אפרת לתקוע - מעלה עמוס". "העבודות על הכיכר שתיבנה במקום צפויות להתחיל בעוד כחודש ולאחר מכן אנו מצפים לשדרוג משמעותי של התנועה בצומת".

צומת פקוקה ומסוכנת

עבור תושבי מזרח הגוש זוהי בשורה של ממש כשתושבי: נוקדים, כפר אלדד, תקוע, מעלה עמוס ופני קדם המעוניינים להגיע לשאר יישובי הגוש או למרכז המסחרי בצומת נאלצו לעבור בה על מנת להגיע. הצומת הפכה בשנים האחרונות למסוכנת ופקוקה כשפעמים רבות נשרך פקק ארוך ממנה ואליה. עכשיו, עם שיפוץ הצומת והפיכתה לכיכר מקווים התושבים והמועצה כי הדבר יקל על הפקקים ועל המעבר בצומת.