הרצוג נפגש עם בן גביר: "הפנם את הביקורות סביב סעיף הגזענות"

הנשיא נפגש עם השר המיועד וביקש להרגיע את הרוחות: "קולות של ציבורים רחבים בעם ובעולם היהודי החוששים מכניסתה של הממשלה החדשה" | בן גביר הרגיע: "הממשלה החדשה תפעל למען כל חלקי החברה הישראלית"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 28/12/22 10:19 ד בטבת התשפג

הרצוג נפגש עם בן גביר: "הפנם את הביקורות סביב סעיף הגזענות"
הרצוג ובן גביר, צילום: ללא

בעקבות החששות ביהדות התפוצות מכניסת הממשלה החדשה, ובשל האמירות השנויות במחלוקות מצד מספר חברי הקואליציה המיועדת, נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש הבוקר (ד') יו"ר עוצמה יהודית והשר לביטחון הלאומי המיועד, איתמר בן גביר. 

"להיות קשובים"

בפגישה הביע נשיא המדינה "דאגה עמוקה" והציג בפני בן גביר, "קולות של ציבורים רחבים בעם ובעולם היהודי החוששים מכניסתה של הממשלה החדשה". בפגישה קרא הנשיא לבן גביר "להביא להרגעת הרוחות בישראל, להיות קשובים ולהפנים את הביקורות הנשמעות סביב סעיף הגזענות, היחס לקבוצות השונות בחברה, ובעיקר אלו הנוגעות לקהילת הלהט״ב והאוכלוסיה הערבית".

הנשיא הדגיש בפני השר המיועד כי תפקידו ותפקיד כלל מרכיבי הקואוליציה העתידית לפעול למען כלל חלקי העם וברוח מגילת העצמאות.

יו״ר עוצמה יהודית סיפר לנשיא כי הוא שם בראש מעייניו לשרת את כל העם, לכהן כשר לביטחון הלאומי של כלל החברה הישראלית ולהביא לחיזוק תחושת הביטחון ברחובות של כולם. בן גביר הוסיף ואמר כי הוא שוחח בימים האחרונים עם חבריו מהציונות הדתית, וכי "אין בכוונתם להדיר או לפגוע בציבורים כאלו או אחרים". עוד הוסיף כי הוא "קשוב לקולות הנשמעים מכלל חלקי העם", ואמר כי "הממשלה החדשה תפעל במדיניות לאומית רחבה למען כל חלקי החברה הישראלית".