נאום הפרידה שקד פנתה לממשלה הבאה: "יש לכם אתגרים גדולים מאוד"

השרה היוצאת נאמה הערב נאום פרידה במליאת הכנסת, וספדה תחילה לרב דרוקמן זצ"ל: "קיבל אותי בהרבה חום" | לממשלה המיועדת אמרה: "תתעסקו במה שחשוב ולא במה שלא חשוב ויוצר פחד והרתעה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 26/12/22 20:46 ב בטבת התשפג

שקד פנתה לממשלה הבאה: "יש לכם אתגרים גדולים מאוד"
שקד בנאום הפרידה , צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

שרת הפנים היוצאת איילת שקד נשאה הערב (ב') במליאת הכנסת את נאום הפרידה שלה. את תחילת דבריה הקדישה השרה שקד לזכרו של הרב דרוקמן זצ"ל, ובהמשכם פנתה לחברי הכנסת ולשרי הממשלה הבאה בראשות חבר הכנסת בנימין נתניהו.

"הקבלה הזו מאוד אפיינה אותו"

כאמור, בתחילת דבריה ספדה שקד לזקן רבני הציונות הדתית: "כשאני הצטרפתי לפוליטיקה ורצתי בפריימריז של הבית היהודי, הרב דרוקמן קיבל אותי בהרבה חום, אהבה ופתיחות, כמי שהיא לא דתייה, שמגיעה לחיקו של המגזר הציוני דתי, והקבלה הזו מאוד אפיינה אותו".

בהמשך פנתה השרה שקד לחברי הכנסת ואמרה: "חברי הכנסת היקרים, שבעצם מופקדים היום בשמירה על מדינת ישראל ועל כנסת ישראל. תעשו את הכי טוב שאתם יכולים. אני בשנה וחצי האחרונות כמעט ולא באתי לפה. ההרגשה כאן הייתה שהאולם הזה נהפך למין בור תרעלה. אז בואו תנסו לעשות את זה טוב יותר, כמו שהיה בעבר שהיו הרבה מחלוקות אבל לפחות כיבדנו אחד את השני."

"סיפרו לי על חברים שמדברים על ירידה מהארץ"

כמו בסוף השבוע שעבר, שקד התייחסה לחוקים השונים שבכוונת הממשלה העתידית לחוקק ואמרה: "אני חיה פוליטית במחנה הימין, גם בימין החילוני וגם בציונות הדתית, אבל אני גרה בתל אביב בחברה חילונית ובימים האחרונים פנו אליי הרבה. פנו אליי חברות וסיפרו לי על חברים שלהם שמדברים על ירידה מהארץ. אז קודם כול, חבל שלא הייתה להם הזדמנות לדבר עם הרב דרוקמן כי בוודאי היה אומר להם שזה מעשה שלא ייעשה. אין לנו ארץ אחרת ואין לנו מדינה אחרת, אבל אתם צריכים לקחת בחשבון, מי שיושב פה, את התחושה הזו של חלק מהציבור, במיוחד על רקע החוקים החדשים האלה, חוק האפליה והגזענות שדובר עליו".

"אני באמת מציעה לא להתעסק בדברים האלה. זה סתם נותן הרגשה רעה להרבה מאוד אנשים, זה סתם פוגע במדינת ישראל. יש לכם אתגרים גדולים מאוד – רפורמה במערכת המשפט, לטפל במשילות, בפשיעה, בכלכלה. תתעסקו במה שחשוב ולא במה שלא חשוב ויוצר פחד והרתעה. אז תודה רבה על שנים נפלאות והמון בהצלחה לכולכם".