התכנסו ללא טיבי: ראשי האופוזיציה במסר לממשלה החדשה

האופוזיציה היוצאת בראשות יאיר לפיד התכנסה בפעם השניה מאז הבחירות, ובסיום הפגישה נמסר: "אנחנו מתחייבים לבטל את כל החקיקה הקיצונית שפוגעת בדמוקרטיה, בביטחון, בכלכלה ובחברה הישראלית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/12/22 18:40 ב בטבת התשפג

התכנסו ללא טיבי: ראשי האופוזיציה במסר לממשלה החדשה
האופוזיציה הנכנסת, צילום: ללא

ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד, שר הביטחון בני גנץ, שר האוצר אביגדור ליברמן, שרת התחבורה מרב מיכאלי ויו"ר רע"מ מנסור עבאס - התכנסו הערב בפעם השניה מאז ההפסד בבחירות לכנסת ה-25. אחרי ישיבתם הם מסרו כי יבטלו את החקיקה של הממשלה הנכנסת כאשר יחזרו לשלטון. 

"אנחנו ננהל ביחד מאבק נגד הממשלה החשוכה והאנטי דמוקרטית המוקמת בימים אלה", כך נכתב בהודעה המשותפ, "שתפרק את ישראל מבפנים. כשנחזור לשלטון, אנחנו מתחייבים לבטל את כל החקיקה הקיצונית שפוגעת בדמוקרטיה, בביטחון, בכלכלה ובחברה הישראלית".

לפיד: "ביזה של הערכים הדמוקרטיים"

ראש הממשלה היוצא לפיד וראש הממשלה המיועד נתניהו תקפו מוקדם יותר היום אחד את השני, כאשר הראשון מביניהם היה לפיד, שאמר בפתח ישיבת סיעתו בכנסת: "מה שאנחנו רואים בימים האחרונים זה לא משא ומתן קואליציוני, זו ביזה. ביזה של הקופה הציבורית, ביזה של הערכים הדמוקרטיים. ביזה שמבזה אותנו מול כל העולם".

בהמשך אמר: "זה כבר לא מאבק פוליטי. זה מאבק על נשמת אפה של מדינת ישראל כמדינה יהודית, כמדינה דמוקרטית, כמדינה שפויה. אם מישהו חושב שזה יעצור בהקמת הממשלה, הוא טועה לגמרי. זה אף פעם לא עוצר. מעולם לא היתה, בשום מקום בעולם, בשום רגע בהיסטוריה, קיצוניות דתית ולאומנית שאמרה יום אחד מיוזמתה, 'זהו, מספיק לי, אני עוצרת'", תקף לפיד.

"ראינו כבר ממשלות מוקמות בישראל" טען לפיד. "מה שקורה פה זה לא אירוע נורמלי. מה שיש לנגד עינינו זה ראש הממשלה החלש ביותר שהיה פה, וממשלה בהפרעה. זה לא ממשלת ימין על מלא, זו ממשלת טירוף על מלא. אין לנו שום כוונה לשבת בשקט בזמן שהיא מפרקת מבפנים את מדינת ישראל", סיים לפיד את דבריו.

נתניהו: "אתה ממריד את הציבור נגד הכרעת העם"

ראש הממשלה המיועד, נתניהו, השיב ללפיד ואמר: "לפיד, להפסיד בבחירות זה לא קץ הדמוקרטיה, זה מהות הדמוקרטיה. אתה מסרב לקבל את הכרעת העם. אתה ממריד את הציבור נגד הכרעת העם, אתה מפיץ שקרים אינסופיים נגד הממשלה הנבחרת. מה יהיה השלב הבא שלך? לשלוח את המפגינים שלך לטפס על גדרות הכנסת? אז אני קורא לך לנהוג באחריות, לקבל את הכרעת העם, להעביר את השלטון בצורה מסודרת כדי שאנחנו נתקן את כל מה שהרסת בשנה וחצי האחרונות".