נתניהו סופד לרב דרוקמן: "מאור גדול של אהבת ישראל כבה היום"

ראש הממשלה המיועד ספד לרב דרוקמן שנפטר מוקדם יותר הערב והוא בן 90: "אש השליחות שבערה ברב דרוקמן לא כבתה" | גם הנשיא הרצוג ספד

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/12/22 22:18 א בטבת התשפג

נתניהו סופד לרב דרוקמן: "מאור גדול של אהבת ישראל כבה היום"
נתניהו עם הרב דרוקמן זצ"ל, צילום: לע"מ

נתניהו סופד לרב דרוקמן: "מאור גדול של אהבת ישראל כבה היום" כותב נתניהו בהספדו לרב דרוקמן. "לעת פרידה זו מן הרב חיים דרוקמן, ליבי דואב עמוקות עם משפחתו היקרה ועם רבים-רבים בעם. מדינת ישראל איבדה מנהיג רוחני גדול, ואני איבדתי ידיד אישי שהוקרתי מאוד. כמי שחווה על בשרו בילדותו את אימי השואה, הרב דרוקמן התמסר עם עלייתו ארצה לבניין האומה".

הרב דרוקמן

הרב דרוקמן צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עוד כתב נתניהו: "מצפן דרכו היה השליחות לטובת כלל ישראל. חינוך הנוער, הדאגה להתיישבות, ההתגייסות למשימות חברתיות, הצמחת עולם  התורה הציוני-דתי והכוונת צעירים לשירות משמעותי בצה"ל עמדו בראש מעייניו. פעילותו הענפה כחבר-כנסת שיקפה את היותו לא רק נציג של המגזר אותו ייצג, אלא שליח נאמן של הציבור הרחב בחברה הישראלית. ממשק מרכזי בין הרב לביני היה בתחום הגיור. כראש מערך הגיור במשרד ראש הממשלה, הוא נקט כדרכו בקודש גישה מקרבת לבבות שסייעה להצטרפותם של רבבות עולים חדשים לשורות עמנו".

"אש השליחות שבערה ברב דרוקמן לא כבתה והניצוצות שלה טמונים עמוק בליבם של אלפי תלמידיו. דרכו תימשך לדורות - ברוח דבריו של מורו ורבו, הרב קוק זצ"ל: "הבו אור, הבו קודש, הבו יושר, הבו צדק, הבו חיים שהם ראויים לשמם, לישראל. יהי זכרו ברוך".

הרצוג

הרצוג צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הנשיא הרצוג: "שאבתי ממנו תובנות חשובות ומשכילות"

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד לרב חיים מאיר דרוקמן זצ"ל, זקן רבני הציונות הדתית שהלך לעולמו הערב: "אני מבכה את פטירתו של הרב חיים דרוקמן זצ"ל. הרב דרוקמן היה שליח ציבור ומנהיג רוחני שהוביל בחזון ובמעשה כמה ממפעלי התורה, הציונות והתחייה החשובים ביותר של דורנו. תורת ישראל, עם ישראל וארץ ישראל עמדו לנגד עיניו יום-יום שעה-שעה, והוא הקדיש את חייו במסירות נפש למען מדינת ישראל והעם היהודי".

"עמדתי עמו בקשר חם וקרוב לאורך השנים ותמיד שאבתי ממנו תובנות חשובות ומשכילות וזאת אמרתי לו, למשפחתו ולמוקיריו לא פעם. תנחומי למשפחתו, אוהביו ותלמידיו. חבל על דאבדין ולא משתכחין".