סמוטריץ' ספד לרב דרוקמן: "העולם כולו הפסיד את אחד מענקי הרוח של דורנו”

זקן רבני הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן נפטר הערב והוא בן 90. פוליטיקאים, אישי ציבור ועמך ישראל מבכים את מות הרב ומספידים | "גילם בחייו את הציונות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/12/22 21:54 א בטבת התשפג

סמוטריץ' ספד לרב דרוקמן: "העולם כולו הפסיד את אחד מענקי הרוח של דורנו”
הרב דרוקמן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ברוך דיין האמת: זקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן הלך הערב (א') לעולמו והוא בן 90. אישי ציבור רבים כמו גם עמך ישראל הגיבו למותו של הרב והספידו אותו ברשת: "הצמיח את תנועת בני עקיבא ודאג לה כל ימיו"

נפתלי בנט ובצלאל סמוטריץ' ספדו לרב

"הרב חיים דרוקמן גילם בחייו את הציונות" כתב ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, "את התרומה לעם ישראל, את חיי התורה ואת ערך האחריות כלפי מדינת ישראל כולה. הר דרוקמן ניחן בעין טובה והוא בחר לראות טוב. הוא היה איש חסד שדאג לכל יהודי. הרב דרוקמן יחסר לי מאד. אהבתי אותו. כילד הוא ברח מהשואה והגיע בדרך נס לארץ ישראל. הוא הצמיח את תנועת בני עקיבא ודאג לה כל ימיו. הרב חי חיי תורה ועבודה וגידל דורות של תלמידים אוהבי הארץ, העם והתורה. נפצע בפיגוע טרור, ונלחם ללא לאות למען ארץ ישראל. פעל בכל כוחו לפשר ולאחד את כל חלקי עם ישראל. יהי זכרו ברוך".

יושב ראש הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' הספיד את הרב: "יתומים היינו ואין אב. נפלה עטרת ראשנו, אוי לנו כי הושברנו. זקן רבני הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן זצ"ל עלה בסערה השמימה ואנחנו אנה אנו באים. בשנים האחרונות זכיתי לחסות בצילו של הרב וללמוד הנהגה ציבורית מחוכמתו, מענוותנותו, מצידקתו ומהנהגתו. הרב דרוקמן זצ״ל היה ענק שבענקים באהבת ישראל שלו וראה כל יהודי בבחינת כולך יפה רעייתי ומום אין בך".

"הרב חי במסירות נפש אדירה למען כלל ישראל כל חייו" המשיך סמוטריץ', "ואפילו בשבועות האחרונים זכיתי ונכנסתי לרב לשיח ולעצה בשעות הקטנות של הלילה. עד ימיו האחרונים, אין רגע שהרב לא היה פנוי וזמין להתגייסות למען כלל ישראל. עם ישראל והעולם כולו הפסיד את אחד מענקי הרוח של דורנו, איש צדיק, איש חינוך, איש שכל כולו מוקדש לתורת ארץ ישראל, לעם ישראל ולארץ ישראל. העמיד תלמידים הרבה לאורך דורות והחיה בהם את תורת רבותיו, הראי"ה קוק זצ"ל ובנו הרצי"ה זצ"ל. תורה תורה חגרי שק והתפלשי באפרים".

איילת שקד: " ידע להכיל את המורכבויות והמתחים הקיימים כאן"

"את הרב אני מכירה שנים רבות" כתבה שרת הפנים איילת שקד, "בשנת 2012 פגשתי אותו לראשונה כשהתמודדתי לפריימריז של הבית היהודי. למרות שלא גדלתי במגזר הדתי לאומי, הרב קיבל אותי במאור פנים ובשמחה. לאורך השנים בפוליטיקה הישראלית בהם התייעצתי איתו, הקשר בינינו התהדק וזכיתי לגלות שהרב בעל עין טובה, חכמת חיים ואדם שיודע לקבל את האחר. הרב, שחייו שזורים בסיפור הקמתה של מדינת ישראל ושיבת העם היהודי לארצו, ידע להכיל את המורכבויות והמתחים הקיימים כאן והכל מתוך ראיה אחראית ומתונה. בפטירתו איבדנו אדם שהקדיש את כל כולו למדינת ישראל לעם ישראל, לארץ ישראל, לתורת ישראל ולציונות הדתית שהיו כה חשובות לו".