הליכוד מבהיר: זאת הסיבה שנתניהו הסכים לביטול סעיף הגזענות וטרור

ראש הממשלה המיועד מתכוון לבטל את הסעיף לחוק יסוד הכנסת המונע ממסיתים לטרור להתמודד בבחירות, כמו שסוכם במשא ומתן עם עוצמה יהודית. הליכוד יביא חוק חדש במקומו שיביא "אכיפה שוויונית" לדבריהם | בעוצמה יהודית הגיבו בקרירות: "לא הובא לידיעתנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/12/22 20:18 א בטבת התשפג

הליכוד מבהיר: זאת הסיבה שנתניהו הסכים לביטול סעיף הגזענות וטרור
נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הסערות בדרך להקמת הממשלה:בליכוד הודיעו הערב (א') כי ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, מתכוון לבטל את סעיף לחוק יסוד הכנסת המונע מגזענים וממסיתים לטרור להתמודד לכנסת כדי להביא חוק חדש למלחמה בגזענות ובטרור. החוק, חלק מההסכם הקואליציוני בין עוצמה יהודית והליכוד, מגיע בתגובה לטענות בימין על הפליה של בית המשפט בנוגע לפילתם של נבחרי ציבור מהימין בעוד נבחרי ציבור ערבים שלכאורה החוק אמור לפסול גם אותם, לא נפסלו.

הליכוד יביא חוק חדש במקום החוק שיבוטל

בהודעה נכתב כי "סעיף 7א׳ לחוק יסוד הכנסת לא מנע התמודדות לכנסת של תומכי טרור וגזענים. לכן נתניהו מתכוון לבטל את הסעיף ובמקביל להביא חוק חדש למלחמה בגזענות ובטרור שיבטיח אכיפה שיוויונית ואפקטיבית ליהודים וערבים כאחד".

בסעיף 7א' בחוק יסוד כתוב: "הכנסת מנוסח כיום כך: א. רשימת מועמדים לא תשתתף בבחירות לכנסת ולא יהיה אדם מועמד בבחירות לכנסת, אם יש במטרותיה או במעשיה של הרשימה או במעשיו של האדם, לפי העניין, במפורש או במשתמע, אחד מאלה: 1) שלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית; 2) הסתה לגזענות; 3) תמיכה במאבק מזוין, של מדינת אויב או של ארגון טרור, נגד מדינת ישראל".

ברוך מרזל וד"ר מיכאל בן ארי

ברוך מרזל ומיכאל בן ארי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מיכאל בן ארי וברוך מרזל נפסלו על בסיס הסעיף בחוק המדובר

הסעיף כזכור, הפך ברבות השנים לכלי שמכשיר או פוסל פוליטיקאים מלהיבחר לכנסת לאחר שבג"צ דן בו לפני מערכות בחירות. בכל מערכות הבחירות האחרונות, פוליטיקאים נגדם הוגשה עתירה לבית המשפט על בסיס סעיף הגזענות, כשברבות מהפעמים בית המשפט פסל גם את בחירתם של אותם אנשים. זכורים בעיקר פסילותיהם של מיכאל בן ארי וברוך מרזל אותם בית המשפט פסל תחת אותו סעיף 7א הנוגע לגזענות. 

במהלך כל הבחירות בהם נפסלו אותם פוליטיקאים גרם הדבר לתסיסה בימין, כאשר הטענה הרווחת היא שבית המשפט עושה איפה ואיפה ופוסל בעיקר נבחרי ציבור מן הימין, בעוד אצל הערבים גם נבחרי ציבור שיש נגדם ראיות ברורות הנוגעות לתמיכה בטרור לא נפסלו על ידי בית המשפט, את זה מעוניינים בליכוד ובעוצמה יהודית לשנות.

בעוצמה יהודית הגיבו בקרירות: "כמובן פתוחים לשמוע"

עוצמה יהודית הגיבו להודעת הליכוד וטענו כי חקיקת החוק במקום החוק שיבוטל לא הובא לידיעתם. "לתשומת לב חברנו בליכוד אנחנו רגילים שסיכום זה סיכום ומילה זו מילה וחשוב לשמור על עקרון זה כדי להביא לממשלה יציבה . החוק החדש שהליכוד עדכן כי בכוונתו להביא לא הובא לידיעתנו ואנו כמובן פתוחים לשמוע איך נסלק מהכנסת את טיבי עודה ועופר כסיף. מטרת ביטול 7א - עילת גזענות היא להפסיק את העוול שעושים רק כלפי יהודים (יזבק, זועבי, בשארה לא נפסלו). אם הליכוד ירצה הצעת חוק חדשה נשמח לשיח. גם אנחנו לא רוצים גזענות בכנסת ישראל אבל גם לא רוצים הפליה ורדיפה רק נגד יהודים בעוד שונאי ישראל כמו איימן עודה מתמודדים לכנסת" תגובת המפלגה.