"להשתמש במילה פיגוע זה מאוד מקומם ומעצבן"

השר לשיתוף פעולה איזורי, עיסוואי פריג', התייחס לפיגוע בכפר קאסם וטען כי לא מדובר באירוע טרור: "זה היה ניסיון של דריסת שוטרים, לא נכון לקשור את האירוע כפיגוע על רק לאומני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/12/22 17:05 א בטבת התשפג

"להשתמש במילה פיגוע זה מאוד מקומם ומעצבן"
עיסאווי פריג', צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

הפיגוע בכפר קאסם: בשעות הלילה המוקדמות בין חמישי לשישי נפצעו שלושה שוטרים מירי ומדריסה שבוצעו על ידי מחבל בכפר קאסם. השר לשיתוף פעולה אזורי וחבר הכנסת מרצ, עיסוואי פריג', שמתגורר בכפר קאסם, טען היום (א') בראיון לגלי צה"ל כי השימוש במילה "פיגוע" מקוממת ולא נכונה.

"להשתמש במילה פיגוע זה מאוד מקומם ומאוד מעצבן. זה עצוב מה שראיתי אבל להשתמש במילה פיגוע על רקע לאומני, זה מה שמעסיק את היישוב. זה היה ניסיון מקומם, מעצבן של דריסת שוטרים וכחות ביטחון. אבל לקשור את זה כפיגוע על רק לאומני  זה לא נכון", אמר פריג'.

ראש עיריית כפר קאסם השתתף בהלוויית המחבל שניסה לרצוח שוטרים

ראש עיריית כפר קאסם, עאדל בדיר, השתתף אמש (ש') בהלוויית המחבל שביצע את הפיגוע שבו נפצעו שלושה שוטרי מג"ב ביום חמישי בלילה. בהלוויה שנערכה באופן מצומצם ותואמה מראש עם המשטרה, השתתפו כמאה בני אדם, ובמהלכה נשמעו קריאות "תכביר" ו"אללה אכבר". 

מראש העיר נמסר בתגובה לאתר "וואלה": "היה הסדר עם המשפחה וכוחות הביטחון שלא יהיו הפרות סדר. זה התפקיד שלי כראש עיר. לא הייתי יושב בבית. תפקיד שלי גם להיות שם ולהיות בקשר עם המשטרה ותיאום מלא איתה".

משפחתו של המחבל מתעקשת שבנה שביצע את המעשה אינו מחבל וכי לא תכנן לבצע פיגוע. במשטרה אמרו כי המחבל הזעיק את המשטרה בטענה לאירוע אלימות, וכשהשוטרים הגיעו הוא רץ לעברם עם נשק שלוף ולאחר מכן נכנס לרכבו ודרס אותם בנסיעה לאחור.

תיעוד הפיגוע: