צפו בתיעוד "פיגוע שתוכנן מספר ימים": אירוע טרור בכפר קאסם - 3 שוטרים נפצעו קל

שני שוטרים נפצעו מירי ומדריסת מחבל בן 23, השוטרים השיבו באש ופגעו בו. במהלך האירוע הוקפצו לשטח כוחות ימ"מ והחטיבה הטקטית של מג"ב | מפקד מחוז מרכז: "השוטרים פעלו בצורה נחושה מאוד והביאו לסיום מהיר של האירוע, כולל חיסול המחבל"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/12/22 07:45 כט בכסלו התשפג

"פיגוע שתוכנן מספר ימים": אירוע טרור בכפר קאסם - 3 שוטרים נפצעו קל
כפר קאסם, צילום: דוברות המשטרה

בשעות הלילה המוקדמות (בין חמישי לשישי) נפצעו שלושה שוטרים מירי ומדריסה שבוצעה ככל הנראה על ידי מחבל. השוטרים השיבו באש וירו לעבר הנהג, נעים בדיר (23), שנפגע באורח קשה ומת בהמשך הלילה. השוטרים שנפגעו ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, הם שוטרי משמר הגבול מהחטיבה לבט"פ מזרוע מרכז. מהראיות ומהעדויות של השוטרים בשטח, עולה כי מדובר בפיגוע שתוכנן מספר ימים קודם לכן. 

הדריסה והירי:

"לפתע אנחנו מזהים מחבל שטס לעברנו בנסיעה לאחור"

במשטרה אומרים כי המחבל הזעיק את המשטרה בטענה לאירוע אלימות. כשהשוטרים הגיעו הוא רץ לעברם עם נשק שלוף ולאחר מכן נכנס לרכבו ודרס אותם בנסיעה לאחור. 

מפקח נ', קצין מג"ב מזרוע מרכז של החטיבה לביטחון הפנים, שפיקד על כוחות מג"ב שהוזעקו למקום, תיאר: "קיבלנו דיווח בקשר שזורקים בקבוקי תבערה לעבר ניידת משטרה. היינו בפעילות שגרתית בג'לג'וליה, תוך דקות ספורות הגענו לאירוע וישר אמרתי ללוחמים לעלות על ציוד מיגון מלא. בהתחלה זרקו עלינו אבנים ובקבוקי תעברה והגבנו בירי אמצעים לפיזור הפגנות. לפתע אני והלוחמים שאיתי מזהים מחבל שנכנס לתוך רכב וטס לעברנו בנסיעה לאחור, פתחנו באש לעברו ונטרלנו אותו".

"עבודה נחושה וזה מה שמצופה באירוע כזה"

מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, שיבח את השוטרים: "השוטרים פעלו בצורה נחושה מאוד והביאו לסיום מהיר של האירוע כולל חיסול של המחבל. אני רוצה לשבח את העובדה שלהם, עבודה נחושה וזה מה שמצופה באירוע כזה מהשוטרים שלנו". 

הנשק בזירת הפיגוע |

הנשק בזירת הפיגוע | צילום: דוברות המשטרה

האירוע התחיל כאשר חשפה משטרת ישראל מבנה בו שהה המחבל. לאחר האירוע כוחות משטרה מיוחדים ערכו סריקות אחר חשודים נוספים, בסיוע מסוק משטרתי. בתום הסריקות במבנה ממנו יצא המפגע, חשפו השוטרים נשק מסוג קרלו, תחמושת, בקבוקי תבערה וכן סכין ברכבו. 

המפכ"ל: "מנעו פיגוע רחב יותר שתוכנן על ידי המחבל"

מפכ״ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי, שיבח הבוקר את פעילות המפקדים והשוטרים שהביאו לחיסול מהיר של המחבל: "ראינו שוב סגירת מעגל מהירה של השוטרים שלנו בשטח עם מהירות תגובה וחתירה למגע עד נטרול המחבל ובכך הם מנעו פיגוע רחב יותר שתוכנן על ידי המחבל כנגד כוח המשטרה שפעל ביישוב".

שבתאי עדכן כי תוך כדי האירוע הוקפצו לשטח כוחות ימ"מ והחטיבה הטקטית של מג"ב ויחד עם השוטרים בשטח הם הצליחו להגיע באופן מהיר לנשקו של המחבל ולאמצעי לחימה נוספים שהוא הכין במטרה לעשות בהם שימוש בפיגוע ובנוסף נמצאה ברכבו סכין. "ראינו הלילה שוב את גבורת השוטרים שלנו ויחד עם זאת איגוד כוחות מהיר ומקצועי שהביא לסגירת מעגל מהירה".

מפקד משמר הגבול ניצב אמיר כהן, שוחח עם הלוחמים והמפקדים ושיבח את תפקודם: "פעלתם באירוע בצורה מקצועית ונחושה, הגעתם לזירת האירוע ועמדתם כחומת מגן מול מחבל שניסה לפגע ולדרוס אתכם. אני מגבה באופן מלא את הקצין ושני לוחמי מג"ב שפעלו בפיגוע ומאחל רפואה שלמה לפצועים".