"כשאתם תיגעו בחוק השבות מה שקורה עכשיו ברחובות יהיה כאין וכאפס"

יו"ר הכנסת לשעבר נשמע תקיף במהלך דיוני הוועדה המיוחדת כאשר התייחס לחוק השבות וסעיף הנכד: "איזנקוט אמר מיליון איש? יהיו הרבה הרבה יותר בעניין הזה. זה בנפשנו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/12/22 11:57 א בטבת התשפג

"כשאתם תיגעו בחוק השבות מה שקורה עכשיו ברחובות יהיה כאין וכאפס"
מיקי לוי, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הוועדה המיוחדת לדיון בהצעת חוק לתיקון פקודת המשטרה שתעביר מספר סמכויות מהמפכ"ל לשר המיועד לביטחון לאומי איתמר בן גביר, התכנסה הבוקר (א') להמשך דיונים ולהצבעה על כ-400 הסתייגויות שנותרו. במהלך הדיון התייחס יו"ר הכנסת לשעבר, מיקי לוי, לסעיף הנכד בחוק השבות.

"אני אומר את זה חד משמעית"

לוי פתח והסביר על העליות מחבר העמים: "אלה היו עליות מפוארות שהצילו את מדינת ישראל, הן בשטח הטכנולוגי-אקדמי-מחקרי והן במלחמת יום הכיפורים. הם תרמו לניצחונה של מדינת ישראל כחיילים במלחמה הזאת. אתם הולכים לגעת בחוק הנכד? אתם הולכים לחצות את עם ישראל לשניים בתפיסות עולם חשוכות". 

"ולכן אני אומר לכם, כשאתם תגעו בחוק הנכד, כשאתם תעזו לגעת בחוק השבות - מה שקורה עכשיו ברחובות יהיה כאין וכאפס. אני אומר את זה חד משמעית, איזנקוט אמר מיליון איש? יהיו הרבה הרבה יותר בעניין הזה. זה בנפשנו. זה לחצות את עם ישראל לשניים", אמר וזכה לקריאות הסתה. "זאת לא הסתה", השיב. 

צפו בדברים מהדיון:

בן גביר הסכים לדחיית שני סעיפים במחלוקת

ביום חמישי האחרון בהצהרה מיוחדת בוועדה, הודיע בן גביר כי הוא נסוג מעוד שני סעיפים יותר משמעותיים. הסעיפים המדוברים הם הסעיף הקובע כי המפכ"ל יהיה כפוף ישירות לשר לביטחון לאומי והסעיף השני נוגע בזמני טיפול בתיקים. בוועדה אמר בן גביר "נוכח ההערות על הדברים לחקיקה בהכנה לקריאה שניה ושלישית אני השתכנעתי שאשפר להביא אותם להצבעה במועד מאוחר יותר בשבועות הקרובים, לא צריך למשוך את זה, אבל אפשר לעשות עוד כמה דיונים ממצים". בנסיבות הללו באמת נפצל

בן גביר ביקש להדגיש לחברי הוועדה כי הסעיפים לא ירדו מסדר היום אלא רק נדחו כעת בכמה שבועות: " בנסיבות הללו באמת נפצל, נוכח הטענה שצריך להעמיק יותר בהליך, אפשר לעשות עוד כמה דיונים מקדימים". בן גביר הוסיף והדגיש כי יתר הסעיפים עליהם התקיימו דיונים בוועדה יעברו כבר בימים הקרובים.