הרמטכ"ל נדחק החוצה: הרבצ"ר ימונה על ידי ועדה בראשות הראשון לציון

בהסכמים הקואליציוניים בין מפלגת הציונות דתית למפלגת הליכוד סוכם כי המינוי הבכיר בחיל הרבנות הצבאית ייקבע על ידי ועדה בראשות הרב הראשי הספרדי – לא על ידי הרמטכ"ל

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/12/22 18:49 ל בכסלו התשפג

הרמטכ"ל נדחק החוצה: הרבצ"ר ימונה על ידי ועדה בראשות הראשון לציון
הרב קרים עם הרב עמאר, צילום: Miriam Alster/Flash90

מהפכה ברבנות הצבאית: הרב הצבאי הראשי ימונה על ידי ועדה בראשות הרב הראשי הספרדי, הראשון לצין, ולא על ידי הרמטכ"ל. כך פורסם אמש בכאן 11 על ידי רועי שרון.

ועדה בראשות הרב הראשי הצבאי וכפיפות הלכתית לרבנות הראשית

השינוי נקבע בהסכמים הקואליציוניים בין הציונות דתית לליכוד, שסיכמו כי יחוקק "חוק חיזוק מעמד הרב הצבאי הראשי הקובע את מעמדו, דרך מינוי ועצמאותו ההלכתית של הרבצ"ר". לפי החוק, ועדה בראשות הרב הספרדי הראשי יצחק יוסף תמנה את הרבצ"ר. הוועדה תורכב מנציג הממשלה, ראש ישיבה, עוד שני נציגים של ארגוני ישיבות, ראש אכ"א ורבצ"ר לשעבר.

חיילים דתיים. אילוסטרציה

חיילים דתיים. אילוסטרציה | צילום: פלאש 90, יוסי זמיר

עוד לפי החוק, הרבצ"ר יהיה כפוף בפסיקות ההלכתיות לרבנות הראשית, שהפסיקות שלה שונות מהחלטות של הרבנות הצבאית בלא מעט סוגיות כמו כמו גיור, קבורת חללים שאינם יהודים, שירות נשים, צרכים מבצעיים בשבת ועוד.

הרב יוסף

הרב יוסף צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

איזנקוט: צעדים שפוגעים בצה"ל כצבא עם ממלכתי ואחיד

הרמטכ"ל לשעבר, חבר הכנסת גדי איזנקוט, הגיב לפרסום ואמר: "ההחלטה המסתמנת להוציא מסמכות הרמטכ"ל ושר הביטחון את מינוי הרב הצבאי הראשי נובעת מחולשה פוליטית של נתניהו ושכרון כח של שותפיו. צעדים אלו פוגעים שנעשים בחטף פוגעים בצה"ל כצבא עם ממלכתי ואחיד". עוד הוסיף איזנקוט כי "מול האתגרים הביטחוניים של מדינת ישראל אין לנו את הפריבילגיה להפוך את צה"ל לקלף מיקוח במשא ומתן קואליציוני".

הרב עו"ד אורי רגב, מנכ"ל עמותת חדו"ש - לחופש דת ושוויון: "עוד שערוריה מבית מדרשה של הקואליציה הבאה. הרבנות הראשית שמתנגדת לשוויון בנטל, לשירות צבאי ואזרחי של החרדים השולטים במינוי הרבנים הראשיים, ואוסרים על שירות נשים - הם שיכתיבו לרבנים הצבאיים איך לפסוק ואיך הצבא יהיה צבא יהודי. אין גבול לטרלול. איפה הליכוד כמפלגה ציונית וליברלית מול רבנות אנטי ציונית ואנטי ליברלית?".