שעה לפקיעת המנדט: קשיים במשא ומתן עם בן גביר

נתניהו עדיין מנהל את המשא ומתן עם יו"ר עוצמה יהודית ולא ברור אם ההסכם יצא לפועל | עם יהדות התורה הושג הסכם והוא ייחתם עוד הערב

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/12/22 22:58 כז בכסלו התשפג

שעה לפקיעת המנדט: קשיים במשא ומתן עם בן גביר
נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ממש ברגע האחרון, ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו אמור להודיע עד חצות לנשיא המדינה יצחק הרצוג כי עלה בידו להרכיב ממשלה. נתניהו יצהיר בשיחת טלפון להרצוג שהצליח במלאכת הרכבת ומכיוון שהמליאה לא תכונס מחר, הדבר יאפשר ליו"ר הכנסת יריב לוין להכריז על כך בכנסת ביום שני. נתניהו יזכה במספר ימים נוספים כך שיוכל להשביע ממשלה ביום שני בעוד שבוע וחצי, 02.01.2023, אולם היה רוצה להשביע את הממשלה כבר ביום חמישי בעוד שבוע.

בתוך כך, נתניהו עדיין מנהל  עם יו"ר עוצמה יהודית חבר כנסת איתמר בן גביר את המשא ומתן ולא ברור אם ההסכם יצא לפועל עוד הערב. לעומת זאת, נתניהו הגיע לסיכום עם יהדות התורה לאחר שהם דרשו להוסיף סעיפים בהסכמים הקואליציוניים והוא ייחתם עוד הערב.

מסתמן: עוצמה יהודית תקבל נציג בועדה למינוי שופטים עד שישנו את ההרכב

על פי פרסום של הכתבת הפוליטית, דפנה ליאל, מסתמן כי עוצמה יהודית תקבל נציג בועדה למינוי שופטים עד שישנו את ההרכב. לממשלה יהיו 2 נציגים בועדה: שר המשפטים שיהיה יריב לוין ושרה נוספת.  עוצמה יהודית תקבל את הנציגות מהמכסה של חברי הכנסת: אחד לאופוזיציה ואחד לקואליציה.

איתמר בן גביר

איתמר בן גביר צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

יעקפו את בג"צ? המהלך של נתניהו ודרעי

ברקע הודעתו הצפויה של יו"ר הליכוד וראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו לנשיא המדינה, יצחק הרצוג כי הוא הצליח להרכיב את הממשלה, בקואליציה המתרקמת ממשיכים לקדם את הליכי החקיקה. אחד החוקים הוא חוק דרעי, המכשיר את יו"ר ש"ס לכהן כשר בממשלה של נתניהו, שצפוי בשבוע הבא לעור בכנסת  בקריאה שניה ושלישית.

דרעי לוין ונתניהו במליאת הכנסת

דרעי לוין ונתניהו במליאת הכנסת צילום: Yonatan Sindel/Flash90

על פי פרסום של הכתב הפוליטי של כאן חדשות, מיכאל שמש, נתניהו דן בשבוע האחרון עם בכירים בקואליציה המסתמנת באפשרות למנות את דרעי לראש הממשלה החליפי במידה ובג"צ יפסול את מינויו לשר. אם המהלך יצא לפועל, דרעי יצטרך למנות שרים במקומו למשרדי הפנים והבריאות.

מהליכוד נמסר: "הפרסום בערוץ 11 בעניין דרעי כראש הממשלה חיליפ איננו נכון".