מלחמה באירופה

נחת בשלום: זלנסקי נפגש עם ביידן בבית הלבן

הנשיא האוקראיני נחת בארצות הברית והוא נפגש עם הנשיא האמריקני: "אני מודה לכם, לנשיא ולקונגרס על תמיכתם שהייתה נחוצה מאוד. נחזיר את דגל החירות שלנו לכל חלקי ארצנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/12/22 22:30 כז בכסלו התשפג

נחת בשלום: זלנסקי נפגש עם ביידן בבית הלבן
צילום: shutterstock

בימים אלה מציין העולם 300 ימים לפרוץ המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, ונשיא אוקראינה וולודומיר זלנסקי צפוי הגיע היום לוושינגטון ונפגש עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בבית הלבן. הנשיא האוקראיני צפוי לנאום בפני הקונגרס האמריקאי בגבעת הקפיטול. נציין כי זאת יציאתו הראשונה של זלנסקי מגבולות אוקראינה מאז פתחה רוסיה במלחמה.

ביידן

ביידן צילום: shutterstock

ביידן: "פוטין מנסה להשתמש בחורף כנשק"

עם ניחתתו בארצות הברית, אמר זלנסקי כי "אני נמצא בוושינגטון היום כדי להודות לעם האמריקני, לנשיא ולקונגרס על תמיכתם שהייתה נחוצה מאוד. אני פה גם בשביל להמשיך בשיתוף הפעולה שיקרב את הניצחון שלנו. אני אקיים סדרה של פגישות ומשא ומתן עדי לחזק את יכולות ההגנה של אוקראינה. בשנה הקרובה נחזיר את דגל החירות שלנו לכל חלקי ארצנו".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין צילום: shutterstock

בפגישה עם הנשיא האוקראיני, שבא עם החולצה הירוקה שהפכה לסמל, אמר ביידן כי "קשה להאמין, 300 ימים כבר עברו, ופוטין מבצע מתקפה אכזרית על זכותם של האוקראינים להתקיים כאומה, והתקפה על אוקראינים חפים מפשע ללא כל סיבה מלבד להפחיד. פוטין מנסה להשתמש בחורף כנשק".

"על כל חברי הקונגרס להיות נוכחים"

רמז לקראת ביקור זלנסקי הגיע בעזרת מכתב ששלחה אתמול יו"ר בית הנבחרים האמריקאי, ננסי פלוסי, לחברי הקונגרס. "על כל חברי הקונגרס להיות נוכחים במושב שיתקיים מחר בערב", כתבה, והוסיפה כי "יש להיערך לאירוע מיוחד שיתקיים".

במהלך ביקורו, צפוי הנשיא האוקראיני להודות לאמריקאים על הסיוע הצבאי המוערך במיליארדי הדולרים שמדינתו קיבלה בשל המלחמה. הביקור מגיע על רקע הצבעת המחוקקים בארצות הברית על חבילת הוצאות לקראת סוף השנה, ומתוכה יועברו 45 מיליארד דולר לסיוע חירום במדינה מוכת המלחמה.

טיל פטריוט |

טיל פטריוט | צילום: shutterstock

בכל הקשור לחימוש צבאי, דווח אמש ב-CNN כי האמריקאים אישרו להעביר לאוקראינים סוללות של טילי "פטריוט" וערכות המכונות "JDAM" לדיוק חימוש מיושן, "טיפש". הנשיא הצרפתי עמנואל מקרון הודיע כי צרפת תספק לאוקראינה בתחילת 2023 מערכות ארטילריה נוספות מדגם "Ceasar".

(נאום זלנסקי בפני חברי הכנסת בישראל, ארכיון)