המנהיג היהודי שהדהים את העולם: נבחר איש השנה של מגזין טיים

"וולודימיר זלנסקי הניע את העולם לפעולה באופן שלא ראינו עשרות שנים", כך נכתב בנימוק מערכת המגזין האמריקאי לבחירה בנשיא אוקראינה לאיש 2022 | מנגד, היתה גם ביקורת על הופעותיו הרבות בתכניות אירוח ופגישותיו עם מפורסמים

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/12/22 18:13 יג בכסלו התשפג

המנהיג היהודי שהדהים את העולם: נבחר איש השנה של מגזין טיים
זלנסקי, צילום: shutterstock

ברקע המלחמה המתנהלת בין רוסיה ובין אוקראינה, המגזין "טיים" היוקרתי שיוצא לאור בארצות הברית הכריז היום (ד') כי בחר בנשיא האוקראיני וולודימיר זלנסקי לאיש השנה שלו לשנת 2022, יחד עם "הרוח של אוקראינה". בנימוקים לבחירה הסבירה מערכת המגזין כי השנה הבחירה הייתה קלה ביותר: "בין שהמלחמה על אוקראינה נוטעת בך תקווה ובין שהיא נוטעת בך פחד, וולודימיר זלנסקי הניע את העולם לפעולה באופן שלא ראינו עשרות שנים".

"מתקפת ההסברה שלו שינתה את המערכת הגאופוליטית"

עוד הסבירו ב"טיים" כי בשבועות שלאחר תחילת ההפצצות הרוסיות ב-24 בפברואר, החליט זלנסקי שלא לברוח מקייב אלא להישאר ולגייס תמיכה שהיתה גורלית. "מסרטון האינסטגרם הראשון באורך 40 שניות שפרסם ב-25 בפברואר, ושבו הראה שהקבינט שלו עדיין מתפקד, ועד לנאומים היום-יומיים שנשא מרחוק בפני פרלמנטים, הבנק העולמי או טקס פרסי הגראמי – נשיא אוקראינה היה בכל מקום. מתקפת ההסברה שלו שינתה את המערכת הגאופוליטית, ויצרה גל של פעולה ששטף את העולם".

לצד השבחים, היתה גם ביקורת והיא מגיעה מערב המלחמה. ב"טיים כתבו כי אף שהמודיעין האמריקאי הזהיר מפלישה של צבא רוסיה, זלנסקי המעיט באופן פומבי במיגע שהיה מונח לפניו. עוד צוין כי המנהג שלו להתארח בתוכניות טלוויזיה בעולם ובמגזינים, פגישותיו עם סלבריטאים - אולי כל אלו נועדו למשוך תשומת לב לאוקראינה ולמצוקתה, אך לדברי המערכת האמריקאית, עלולות להיראות לעתים שנויות במחלוקות בשל ההרג במדינתו.