"חופש הביטוי אינו נותן לגיטימציה לחופש הביזוי"

במעמד הוקרה עם מובילי המאבק נגד הסרט 'ג'נין ג'נין', נשא הרמטכ"ל דברים על חשיבות המאבק הציבורי נגד הסרט והודה למובילי המחאה: "ניסו לפגוע בשמם הטוב של הלוחמים באמצעות סרט שקרי ומסולף"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/12/22 20:57 כז בכסלו התשפג

"חופש הביטוי אינו נותן לגיטימציה לחופש הביזוי"
רב אלוף אביו כוכבי, צילום: דובר צה"ל

מעמד הוקרה עם מובילי המאבק נגד הסרט 'ג'נין ג'נין' נערך היום (ד'), בראשות הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי ובהשתתפות סגן הרמטכ"ל, אלוף אמיר ברעם, ראש אגף המודיעין, אלוף אהרון חליוה, הפרקליטה הצבאית הראשית, אלופה יפעת תומר ירושלמי, המשפחות השכולות של נופלי ממבצע 'חומת מגן' ומובילי המאבק הציבורי והמשפטי נגד הסרט 'ג'נין ג'נין'.

צילום: דובר צה"ל


בסיום המעמד נשא הרמטכ"ל דברים על חשיבות המאבק הציבורי והמשפטי לאסור את הקרנת הסרט והודה למובילי המחאה על פועלם."ראשית אני רוצה להביע הערכה ולומר תודה על חלקכם במיגור הטרור הפלסטיני במהלך מבצע חומת מגן. שנית, הכרעות מוסריות מתקבלות במקום שיש עשייה וחיכוך. כך היה בסמטאות בג'נין ובקסבה של שכם".

ניסו לפגוע בשמם הטוב של הלוחמים באמצעות סרט שקרי ומסולף

עוד הוסיף ואמר כי "היום כמו אז, חיילי צה"ל פועלים במציאות מורכבת, בסביבה עירונית ועוינת. אז אתם פעלתם באופן מקצועי וערכי וכך גם כיום פועלים לוחמי צהל. אלפי פעולות מתבצעות מדי יום באופן מקצועי וערכי. מאות מבצעים משיגים את מטרתם תוך הסבת נזק מזערי לבלתי מעורבים ורק כשאין ברירה. ואין צבא בעולם שהיה תוקף כמונו במקום הכי צפוף בעולם, בעזה, 200 מטרות ב-55 שעות עם פגיעה מינימלית בבלתי מעורבים וחסרת תקדים ביחס המזערי בין פגיעה באויב לבין פגיעה בבלתי מעורבים".

צילום: דובר צה"ל

בסיןם דבריו, אמר כוכבי כי חופש הביטוי אינו נותן לגיטימציה לחופש הביזוי כפי, שניסו לפגוע שמם הטוב של הלוחמים מהקרב בג׳נין באמצעות סרט שקרי ומסולף. החלטת ביהמ״ש לדחות את הערעור ואמירת השופט עמית כי הסרט 'כולל שקרים ובדותות המהווים לשון הרע על חיילי צה"ל' מדברות בעד עצמן".