ברבנות התקפלו: השלט האוסר על כניסת יהודים להר הבית הושב למקומו

הרבנות הראשית החזירה הבוקר את השילוט האוסר על עליה להר הבית. השלט החדש, כמו קודמו, מזהיר כי "אסור לפי דין תורה לכל אדם להיכנס לשטח הר הבית מפאת קדושתו" | ארנון סגל: "אין דין כזה בתורה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/12/22 16:05 כ בכסלו התשפג

ברבנות התקפלו: השלט האוסר על כניסת יהודים להר הבית הושב למקומו
השלט הוחזר, צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי

במהלך צום תשעה באב האחרון, שלט הרבנות הראשית האוסר על יהודים לעלות להר הבית הוסר לאחר שנים רבות. לאחרונה הציבו בכניסה להר שלטים חדשים שמעודדים תפילת יהודים במקום הקדוש. היום (ד')  השילוט האוסר על עליה להר הבית - הושב הבוקר למקומו.

"המכשול החמור שבעליה להר הבית ליהודים בדורנו"

על פי בקשת הראשון לציון והרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף, מרב הכותל המערבי והמקומות הקדושים - הרב שמואל רבינוביץ - הוחזר השלט למקומו. כקודמו, גם השלט נוכחי מזהיר בפני הרבים, בשם הרבנות הראשית, "אודות המכשול החמור שבעליה להר הבית ליהודים בדורנו, שהינם טמאי - מת", כך נכתב בהודעת הרבנות הראשית".

ברבנות הסבירו: "נוסח השלט שהוצב על עומדו שנים רבות נקבע עוד מקדמת דנא, עם שחרור הכותל בשנת תשכ"ז על ידי מרנן ורבנן גדולי ישראל, בראשם הראשון לציון הגר"י ניסים, הגרא"י אונטרמן והגר"י אברמסקי, כשאליהם הצטרפו אף הגר"ע יוסף , הגרש"ז אוירבעך, הגרי"ש אלישיב, הגרצ"י קוק זצ"ל ועוד".

ארנון סגל: "שלט שקרי"

איש הר הבית והעיתונאי ארנון סגל, הגיב בחריפות להחזרת השלט: "הקרן למורשת הכותל ספגה נזיפה מעיתון הארץ ואחרי יותר מארבעה חודשים של היעדרות החזירה את השלט למקומו (בתוך שלושה ימים מפרסום הכתבה). שלט שקרי, אגב. אין דין כזה בתורה", כתב. 

נוסח השלט: "הודעה ואזהרה - אסור לפי דין תורה לכל אדם להיכנס לשטח הר הבית מפאת קדושתו.
הרבנות הראשית לישראל".

השלט שנתלה שוב | צילום: ללא