מלחמה באירופה

זלנסקי יצא מאוקראינה לראשונה מאז פרוץ המלחמה: "להיערך לאירוע מיוחד"

אם לא תהיה בעיה ביטחונית, הנשיא האוקראיני צפוי לנחות במהלך היום בארצות הברית, שם יישא נאום בפני הקונגרס האמריקאי | מעבר לסיוע הכלכלי, ב-CNN דווח כי האמריקאים אישרו להעביר לאוקראינים סוללות טילי "פטריוט"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/12/22 08:10 כז בכסלו התשפג

זלנסקי יצא מאוקראינה לראשונה מאז פרוץ המלחמה: "להיערך לאירוע מיוחד"
זלנסקי, צילום: shutterstock

בימים אלה מציין העולם 300 ימים לפרוץ המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, וברשת CNN האמריקאית דווח הבוקר (ד') כי נשיא אוקראינה וולודומיר זלנסקי צפוי להגיע היום לוושינגטון ולהיפגש עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בבית הלבן. בנוסף, מתוכנן עבור הנשיא האוקראיני נאום בפני הקונגרס האמריקאי בגבעת הקפיטול. אם המהלך יצא אל הפועל ולא יבוטל מסיבות ביטחוניות, תהיה זאת יציאתו הראשונה של זלנסקי מגבולות אוקראינה מאז פתחה רוסיה במלחמה.

"על כל חברי הקונגרס להיות נוכחים"

רמז לקראת ביקור זלנסקי הגיע בעזרת מכתב ששלחה אתמול יו"ר בית הנבחרים האמריקאי, ננסי פלוסי, לחברי הקונגרס. "על כל חברי הקונגרס להיות נוכחים במושב שיתקיים מחר בערב", כתבה, והוסיפה כי "יש להיערך לאירוע מיוחד שיתקיים".

במהלך ביקורו, צפוי הנשיא האוקראיני להודות לאמריקאים על הסיוע הצבאי המוערך במיליארדי הדולרים שמדינתו קיבלה בשל המלחמה. הביקור מגיע על רקע הצבעת המחוקקים בארצות הברית על חבילת הוצאות לקראת סוף השנה, ומתוכה יועברו 45 מיליארד דולר לסיוע חירום במדינה מוכת המלחמה.

טיל פטריוט |

טיל פטריוט | צילום: shutterstock

בכל הקשור לחימוש צבאי, אמש, דווח ב-CNN כי האמריקאים אישרו להעביר לאוקראינים סוללות של טילי "פטריוט" וערכות המכונות "JDAM" לדיוק חימוש מיושן, "טיפש". הנשיא הצרפתי עמנואל מקרון הודיע כי צרפת תספק לאוקראינה בתחילת 2023 מערכות ארטילריה נוספות מדגם "Ceasar".

(נאום זלנסקי בפני חברי הכנסת בישראל, ארכיון)