מבית שמש וירושלים: שניים זכו בחידון התנ"ך למבוגרים

2 חתני תנ"ך בחידון התנ"ך הארצי למבוגרים לשנת התשפ"ג. החידון נערך בסימן "חזון ודרך" בעקבות מורשתו של דוד בן גוריון לציון 50 שנה למותו לש דוד בן גוריון ו- 70 שנה ועלייתו בנגב

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/12/22 22:57 כו בכסלו התשפג

מבית שמש וירושלים: שניים זכו בחידון התנ"ך למבוגרים
הזוכים המאושרים, צילום: מוקי שוורץ

חידון התנ"ך למבוגרים: חידון התנ"ך הארצי למבוגרים התשפ"ג נערך היום (ג'), במעמד שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון ומנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר. שני הזוכים הגדולים של הערב הם שלמה מונדשיין מירושלים ו-שמשון ג'יקוב מבית שמש, אשר גברו בדרך אל התואר על 10 אלופי ישראל. החידון נערך בסימן "חזון ודרך" בעקבות מורשתו של דוד בן גוריון, לציון 50 שנה למותו של דוד בן גוריון ו-70 שנה ועלייתו בנגב.

" לחזור אל סיפורי התנ"ך ולפגוש את הרלוונטיות שלהם גם לימינו"

שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון אמרה בטקס: "ברכות חמות לזוכים ולכל המתמודדים. אהבתכם לספר הספרים, המתבטאת בבקיאות ובידע המרשימים שהפגנתם כאן היום, מהווים השראה לכולנו, ומספקים הזדמנות נוספות לחזור אל סיפורי התנ"ך ולפגוש את הרלוונטיות שלהם גם לימינו. החשיבות של התנ״ך והמצפן המוסרי והערכי שהוא מהווה לנו כעם וכחברה, באים לידי ביטוי גם בערב חשוב זה בחג האורים בו אנו מאירים את סיפורי התורה וחוכמתה".

יפעת שאשא ביטון

יפעת שאשא ביטון צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

מנכ"ליתמשרד החינוך, דלית שטאובר אמרה: "חידון התנ"ך למבוגרים בחג החנוכה הוא אירוע משמעותי ונוסף בתהליך החיבור  לספר התנ"ך, החשוב בנכסי צאן הברזל של העם היהודי. כחלק מתפיסה חינוכית זו, אנו פועלים ביתר שאת ובדרכים מגוונות להעמקת אהבת התנ"ך והקריאה בו בקרב תלמדינו. ברכות חמות לזוכים ולמשתתפים  המוסיפים אור גדול לחג האורים".

להלן רשימת 12 אלופי התנ"ך שהשתתפו בגמר:

- אדר מרדכי זיידמן מביתר עילית
- אלעד פיניש מבאר שבע
- כפיר מרק מרמת גן 
- יהושע בוך ממודיעין
- יוסף בנימין בן יעקב מאיתמר
- יעל סמואל מירוחם
- יעקב שץ מעפרה
- יצחק מרזוק מאשדוד 
- נתנאל ענקי מבאר שבע 
- שלמה מונדשיין מירושלים 
- שמשון ג'יקוב מבית שמש
- שניאור זלמן פרידמן מירושלים