משפט נתניהו בית המשפט סירב לבקשת הפרקליטות ודוד שרן ימשיך להעיד: "אני תחת איום"

ראש הסגל לשעבר של בנימין נתניהו על ההיום לדוכן העדים במסגרת תיק 4000 ותקף קשות את הפרקליטות. "הטעו את בית המשפט" הוא טען | בקשת הפרקליטות להכריז עליו "עד עוין" נדחתה על ידי בית המשפט

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/12/22 14:10 כו בכסלו התשפג

בית המשפט סירב לבקשת הפרקליטות ודוד שרן ימשיך להעיד: "אני תחת איום"
דוד שרן היום בבית המשפט, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

דרמה בתיק 4000: פרקליטות המדינה ביקשה היום (ג') לבכריז על דוד שרן, ראש לשכתו לשעבר של נתניהו כ-"עד עוין". בקשת הפרקליטות הגיעה לאחר שבפתח דבריו בבית המשפט תקף שרן בחריפות את הפרקליטות ואף טען כי "הטעו את בית המשפט". בית המשפט לא נענה לבקשת הפרקליטות.

את עדותו היום במסגרת תיק 4000 בו הוא מעיד פתח שרן כאמור, במתקפה על הפרקליטות. שרן אמר: "לפני שאני מתחיל אגיד שאני תחת איום. אותה יחידה הגישה נגדי כתב אישום ב-3000. כשהגעתי לריענון שבוע שעבר, הבן אדם הראשון שאני פוגש זה את התובע הקודם שלי בפרשת 3000". אומר שרן כשהוא רומז טוען כי הפרטליטות דואגת לאיים עליו על רקע מעורבתו גם בתיק 300. "ככה הם דאגו לאיים עליי" טען.

שרן בבית המשפט היום

שרן בבית המשפט היום צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שרן תוקף את המשטרה והפרקליטות: "זכויותיי נרמסו"

"מעבר לזה תקפו אותי בחוץ, הטרידו אותי" המשיך שרן במתקפה, "אחת העיתונאיות פה, התחילה לשאול אותי על תיק 3000". שרן מפרט את קורותיו מאז החל להעיד במשפט המורכב: "היחידה הזאת דאגה לפטר אותי ממקום העבודה הקודם שלי, זרקו אותי מהעבודה. שאני לא אוכל להגן על עצמי. זכויותיי נרמסו פה על ידי אותה יחידה". 

בן חי שגב, הפרקליטות ביקשה להכריז עליה "עדה עוינת"

בן חי שגב, הפרקליטות ביקשה להכריז עליה "עדה עוינת" צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בסיום דבריו טוען שרן כי הפרקליטות אף הטעתה את בית המשפט ואמר: "הטעו את בית המשפט הנכבד הזה. אמא שלי בת ה-85 הובהלה ללהב 433, סגרו לה את חשבונות הבנק והיא נאלצה לבלות את סוף השבוע בלבקש כסף כי גם את אשתי משום מה החליטו לשים במעצר בית. אמרו לי אם אתה רוצה לראות את אשתך, אל תצפה לזה, היא בידיים שלנו. אני מרגיש תחת איום" סיים שרן את דבריו.

בית המשפט סירב לבקשת הפרקליטות

כאמור, לאחר הדברים הקשים שאמר שרן, ביקשו בפרקליטות להכריז עליו כעל "עד עוין" אך בית המשפט לא נענה לבקשת הפרקליטות וסירב לכך. בשבוע שעבר ביקשה הפרקליטות להכריז "עדה עוינת" על עדה אחרת במשפט - ד"ר יפעת בן חי שגב לאחר שהאחרונה סתרה בעדותה את את מה שאמרה לחוקרי המשטרה בחקירתה, אך גם במקרה של בן חי שגב, סירב בית המשפט לבקשת הפרקליטות.