שקד הודפת את הביקורת: "לאן הדרדרו הארגונים הללו"

שרת הפנים היוצאת הדפה את דברי הביקורת של האו"ם שגינו את החלטתה לגרש את המחבל סאלח חמורי: "העובדה שארגוני זכויות אדם מגינים עליו ולא על משפחות שכולות מראה לאן הם הדרדרו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/12/22 22:16 כה בכסלו התשפג

שקד הודפת את הביקורת: "לאן הדרדרו הארגונים הללו"
איילת שקד, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

המחבל סלאח חמורי גורש אתמול (א') מישראל לצרפת ותושבותו בישראל נשללה על פי החלטתה של שרת הפנים היוצאת, איילת שקד. האו"ם גינה את החלטתה של שקד ואמר כי "גירוש אדם מוגן משטח כבוש מהווה הפרה חמורה של אמנת ז'נבה הרביעית". הערב הדפה שרת הפנים היוצאת את דברי הביקורת של האו"ם.

״ירושלים היא אינה שטח כבוש אלא שטח של מדינת ישראל - כדאי שתכירו בזה. סאלח חמורי הוא מחבל ששייך לארגון טרור ועצם העובדה שארגוני זכויות אדם מגינים עליו ולא על משפחות שכולות ונפגעי פעולות האיבה בישראל מראה לאן הדרדרו הארגונים הללו", אמרה שקד.

"לישראל הזכות להגן על עצמה והיא תמשיך"

עוד הוסיפה ואמרה כי "לישראל הזכות להגן על עצמה והיא תמשיך להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותה. ישראל היא מדינה דמוקרטית עם מערכת משפט חזקה בניגוד לרשות הפלשתינית שממנת מחבלים עם דם של נרצחים חפים מפשע על הידיים״.

בית כלא. אילוסטרציה

בית כלא. אילוסטרציה צילום: פלאש 90

כאמור, סלאח חמורי הוא אזרח צרפתי ותושב קבע בישראל, יליד 1985. הוא נולד בכפר עקב שבאזור ירושלים, ופועל מזה שנים רבות בשורות ארגון הטרור הפלסטיני "החזית העממית" (PFLP). במהלך חייו ארגן, הסית ותכנן לבצע פיגועים בעצמו ועבור הארגון כנגד אזרחים ודמויות בולטות בישראל כמו הרב עובדיה יוסף זצ"ל. לאור מעורבותו המתמשכת בארגון הטרור, נעצר חמורי מספר פעמים במעצר מנהלי. 

המחבל ששוחרר בעסקת שליט ושב לטרור גורש מישראל

חמורי, בן 37, היה בעברו פעיל החזית העממית ובמסגרת חברותו בארגון הטרור ה יה מעורב בפעילות טרור פעמים רבות. במהלך השנים נעצר חמורי מספר פעמים כשב-2005 נכנס לכלא לרצות מאסר בן 7 שנים. חמורי שוחרר מוקדם בעקבות עסקת שליט אך לאחר שחרורו שב לפעילות טרור במסגרת החזית העממית ואף התברג בצמרת הארגון מה שגרר מספר מעצרים וחמורי אף ישב במעצר מנהלי. בעקבות האמור, החליטה השרה שקד לשלות את תושבותו ולגרשו מישראל. הבוקר הוא אכן גורש.