"לא עמד ברף הפלילי": התיק נגד הרב טאו יסגר

המשטרה צפויה להודיע כי לא נמצאה תשתית ראייתית הדרושה ברף הפלילי לביצוע העבירות בידי נשיא ישיבת הר המור למרות שהמשטרה גבתה עשרות עדויות ממקורבי הרב ומהמתלוננות עצמן

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/12/22 21:10 כה בכסלו התשפג

"לא עמד ברף הפלילי":  התיק נגד הרב טאו יסגר
הרב טאו, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

משטרת חברון שבמחוז ש"י פתחה לפני יותר מחודש בחקירה נגד נשיא ישיבת הר המור, הרב צבי טאו, בגין תלונה על הטרדה מיני. בהמשך נודע כי המשטרה הקימה צוות חקירה מיוחד לחקירת החשדות נגד הרב. על פי פרסום ראשון של כאן חדשות, המשטרה צפויה להודיע בקרוב כי התיק נגד הרב טאו ייסגר.

על פי הפרסום, לאחר שהמשטרה גבתה עשרות עדויות ממקורבי הרב ומהמתלוננות עצמן, החוקרים לא הצליחו לגבש יסוד פלילי לביצוע העבירות, לבחינת התלונות נגד נשיא ישיבת הר המור. עוד פורסם כי הרב טאו כלל לא נחקר.

ישיבת הר המור

ישיבת הר המור צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הקמת צוות החקירה המיוחד: אחרי שיחה עם הפרקליטות

כזכור, לפני כחודש וחצי פורסם על אישה הטוענת כי לפני עשרות שנים הרב צבי טאו, מנהיג הזרם החרד"לי בציונות הדתית, הטריד אותה מינית בתור קטינה. דבר ההטרדה פורסם ברשתות עוד לפני כחודשיים, אך רק בסוף השבוע הוחלט על פתיחת החקירה. על פי הודעת המשטרה, ההתפתחות בחקירה והקמת צוות החקירה המיוחד הגיעו בעקבות התייעצות עם הפרקליטות.

פורום תקנה: "מטפלים אך ורק בתלונות שהובאו לפנינו לטיפול"

ערב פתיחת החקירה פרסמנו בכיפה כי פורום תקנה הגיב לפתיחת החקירה וטען כי המקרה לא הובא בפניו. "עבודתו של פורום תקנה ונכונותם של נפגעים ונפגעות להביא את דבר פגיעתם בפני הפורום, מבוססת על הבטחת דיסקרטיות מלאה לכל הצדדים. פורום תקנה מטפל אך ורק בתלונות שהובאו לפניו לטיפול", כתבו.