יצביעו נגד החלת ריבונות? האתגר הראשון של הקואליציה

האופוזיציה העתידית תביא לדיון בוועדה המסדרת את חוק החלת ריבונות בבקעת הירדן, חוק ביטוח בריאות ממלכתי, חוק תמיכה בביטחון תזונתי אצל תינוקות, חוק ארוחה יומית לתלמיד | המטרה: לעכב את הקואליציה

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/12/22 15:16 כד בכסלו התשפג

יצביעו נגד החלת ריבונות? האתגר הראשון של הקואליציה
צילום: Nati Shohat/Flash90

ראש הממשלה המיועד ויו"ר הליכוד, בנימין נתניהו הגיע לרגעי האמת: אחרי למעלה מחודש, ביום רביעי הקרוב ייגמר המנדט שקיבל מנשיא המדינה להרכיב ממשלה, קודם להשבעת הממשלה שתתקיים בסוף שבוע הבא הוא יהיה חייב להעביר את החוקים אותם התחייב לשותפים: חוק דרעי, חוק סמוטריץ', חוק בן גביר וחוק הפיצול. האופוזיציה העתידית החלה להציב אתגרים לקואליציה המסתמנת המורכבת ממפלגות הימין. חברת הכנסת המחנה הממלכתי, שרן השכל, תביא מחר (ב') לדיון בוועדה המסדרת את חוק החלת ריבונות בבקעת הירדן.

בקעת הירדן

בקעת הירדן צילום: פלאש 90

הצעות נוספות של חברי האופוזיציה המסתמנת שצפויות לעלות על סדר היום: הצעת חוק ביטוח בריאות ממלכתי (תיקון – הוספת טיפול בקנבוס למטרות רפואיות לסל שירותי הבריאות) של חה"כ שרן השכל, חוק תמיכה בביטחון תזונתי אצל תינוקות, של חה"כ גלעד קריב, הצעת חוק ארוחה יומית לתלמיד (תיקון – הרחבת תחולת החוק) של חה"כ נעמה לזימי. מטרת הצעות החוק היא לעכב את הדיונים בועדה על חוקים שהקואליציה רוצה להעביר.

התוכנית של גוש נתניהו

הבוקר נפתח דיון חריג במליאה, למרות שהיום הוא יום ראשון ונהוג שלא לכנס את המליאה ביום זה, המליאה תדון על חוק פיצול סיעות בקריאה שנייה ושלישית. השאיפה בקואליציה היא להצביע היום, אך כנראה ההצבעה תיערך רק מחר.

נתניהו היום

נתניהו היום צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בשלישי מתוכננת לעלות הצעת החוק של בן גביר לקריאה ראשונה, מדובר בהצעת החוק שהליך החקיקה שלה איטי ביותר וזוכה להתנגדות עזה בקואליציה, גורמים בליכוד מודאגים מעיכוב בחוק ואומרים לחדשות כיפה: אנחנו על סף כניסה לאזור הסכנה בגלל חוק בן גביר. עשינו הכל כדי שהחוקים יעברו לפני הקמת ממשלה. אם זה לא עובד הוא יהיה חייב לגלות גמישות ולאפשר את החקיקה מיד אחרי הקמת ממשלה. אחרת הימין כולו יזכור אותו כמי שטרפד הזדמנות היסטורית לממשלת ימין על מלא". הצעת החוק של דרעי + סמוטריץ גם כן צפויה לעלות למליאה לקריאה שנייה ושלישית רק לקראת סוף השבוע.

נתניהו מתכוון להכריז עלה בידי כבר ביום רביעי הקרוב ולא לבקש הארכה מהנשיא

בגוש נתניהו מתכוונים להכריז עלה בידי כבר ביום רביעי הקרוב ולא לבקש הארכה מהנשיא אבל להשלים את החקיקה בתחילת שבוע הבא. כאשר ישנו חשש שחוק בן גביר עלול להיגרר גם לאחרי השבעת הכנסת. בנוסף, חג החנוכה מעכב גם הוא את החקיקה. בניגוד לשנים קודמות השנה יצטרכו חברי הכנסת להגיע כל יום למליאת הכנסת, אבל בשל הדלקות הנרות זמני הדיון במליאה יוגבלו בצורה משמעותית, מה שיעכב את החקיקה.