יביאו חנוכיות למליאה? לקואליציה יש המון עבודה וממש קצת זמן

הדיונים בכנסת נמשכים כל העת. הלילה צפוי פיליבסטר של האופוזיציה הנכנסת במטרה לעקב כמה שיותר את חקיקת החוקים של הקואליציה הנכנסת | הוועדה המסדרת הוסיפה באופן חריג ישיבה מיוחדת ביום ראשון על מנת לקדם את ההצבעות

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/12/22 23:24 כא בכסלו התשפג

יביאו חנוכיות למליאה? לקואליציה יש המון עבודה וממש קצת זמן
מליאת הכנסת, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בליץ החקיקה נמשך: ביום רביעי הקרוב תפקע הארכה שהעניק נשיא המדינה ליושב ראש הליכוד נתניהו, על מנת להרכיב את הממשלה בראשותו. עוד לפני שתושבע הממשלה מוכרחים בקואליציה הנבחרת להעביר מספר חוקים. תהליך העברת החוקים הואץ ביומיים האחרונים אך לליכוד ולשותפות הקואליציוניות אין הרבה זמן ויש הרבה עבודה.

צפו בדיונים בוועדה:

הוועדה תכונס באופן חריג ביום ראשון

הערב (ה') קיבלו חברי הכנסת הודעה מיוחדת על כינוס הוועדה המסדרת על מנת לאשר באופן חריג את כינוס הוועדה ביום ראשון על מנת לקדם את חקיקת החוקים. על פי הנוהג בכנסת לא מכנסים וועדות ביום ראשון שנחשב ליום חופשי, יחד עם זאת לקואליציה הנכנסת לא נותרה ברירה ואין ברשותם זמן אחר לקדם את החוקים הללו. גם בשעה זו מתכנסת הוועדה והישיבה צפויה להימשך אל תוך הלילה.

גם במליאת הכנסת שם מקווים בקואליציה הנכנסת להתחיל להעביר את החוקים בקריאה ראשונה ושניה צפויה התנגדות של האופוזיציה שמתכננת הלילה פיליבסטר ארוך. שר המשפטים, גדעון סער פירסם בחשבון האינסטגרם שלו את הקלסר אותו הוא לוקח למליאה ואיתו הוא צפוי לנאום במשךשעות רבות על מנת לעכב את הדיון.

המכתב שנשלח לחברי הכנסת:

גם חנוכה מעכב את הקואליציה

אבל כאן לא נגמרות צרות הקואליציה הנכנסת, כשגם חג בחנוכה המתקרב שיחול ביום ראשון, יפגע בזמנים אותם יוכלו לנצל על מנת לקדם את החוקים. על פי הנהוג בכנסת, בחנוכה נסגרת המליאה בשעה 16:00 על מנת שחברי הכנסת יוכלו ללכת ולקיים את מצוות החג, עתה נותר לראות איך ינהגו בקואליציה בחנוכה הבא עלינו לטובה.

לילות ארוכים בכנסת

לילות ארוכים בכנסת צילום: Olivier Fitoussi/Flash90