למרות ההסכמים נתניהו טוען בראיון: "לא מסרתי את הסמכויות ביו"ש"

בראיון לרשת "אל ערביה" הסעודית אומר נתניהו כי כל ההחלטות הנוגעות ביהודה ושומרון יתקבלו על ידיו ועל ידי שר הביטחון. על האפשרות להסכם שלום עם סעודיה אמר נתניהו: "זה ישנה את האזור שלנו בדרכים בלתי נתפסות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/12/22 19:26 כא בכסלו התשפג

למרות ההסכמים נתניהו טוען בראיון: "לא מסרתי את הסמכויות ביו"ש"
נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בניגוד לסיכומים עם סמוטריץ': בראיון שהעניק הערב ראש הממשלה הנכנס בנימין נתניהו לרשת הסעודית "אך ערביה" אמר נתניהו כי הסמכויות בכל הקשור ליהודה ושומרון ישארו בידיו. נתניהו אמר את הדברים על רקע הסיכומים עם סמוטריץ' כי האחריות על המנהל האזרחי תהיה באחריותו של שר האוצר המיועד מהציונות הדתית.

צפו בריאיון של נתניהו:

https://www.youtube.com/watch?v=Pjf-RPEUCo0&ab_channel=AlArabiyaEnglish

"המפלגות יפעלו לפי המדיניות שלי"

"לא מסרתי את הסמכויות ביהודה ושומרון, כל ההחלטות יתקבלו על ידי ושר הביטחון" אמר נתניהו. עוד דיבר נתניהו על המתיחות בין ישראל והפלשתינים בתקופה האחרונה: "העשור האחרון בו הובלתי את ישראל היה העשור הבטוח ביותר בתולדות ישראל. אבל לא רק בטוח עבור הישראלים, גם בטוח ומוגן עבור הפלשתינים, כי היה הכי פחות אובדן חיים משני הצדדים וזה לא מקרי. זה בגלל מדיניות ביטחון שהובלתי, שהביאה למעשה ליותר שלום ואפשרויות כלכליות".

"בשנה שבה עזבתי את הממשלה והממשלה היוצאת הייתה בשלטון, הדברים השתנו מיד" הוסיף נתניהו, "הייתה לנו התפרצות של אלימות כמו שלא ראינו מאז 2008, שנה לפני שחזרתי לתפקיד. המדיניות שלי היא של יציבות, שלום, שגשוג וביטחון עבור ישראלים ופלשתינים כאחד. אני אמשול ואנהיג, ואנווט את הממשלה הזו. המפלגות האחרות מצטרפות אליי, אני לא מצטרף אליהן. הליכוד הוא חצי מהקואליציה החדשה ולכן המפלגות יפעלו לפי המדיניות שלי"

על שלום עם סעודיה: "ישנה את האזור שלנו בדרכים בלתי נתפסות"

על האפשרות להסכם שלום עם סעודיה אמר נתניהו: "אני חושב שנוכל לקבל יוזמת שלום חדשה שתהווה קפיצה אדירה להישג לפתרון הסכסוך הערבי-ישראלי ובסופו של דבר, הסכסוך הפלסטיני-ישראלי. וכמובן, אני מתכוון למה שיכול להיות שלום היסטורי מדהים באמת עם סעודיה". 

"שימו לב" אומר נתניהו, "אני מחויב להעמיק ולחזק את הסכמי אברהם הנפלאים שהיו לנו עם שכנינו, אבל אני חושב שהשלום עם סעודיה ישרת שתי מטרות. זו תהיה קפיצה אדירה לשלום כולל בין ישראל לעולם הערבי. זה ישנה את האזור שלנו בדרכים בלתי נתפסות. ואני חושב שזה יקל, בסופו של דבר, להשיג שלום פלסטיני-ישראלי. אני מאמין בזה ואני מתכוון להמשיך בזה. כמובן, זה תלוי בהנהגת סעודיה אם הם רוצים להשתתף במאמץ הזה. אני בהחלט מקווה שהם יעשו זאת".

תגובת הליכוד לדברים:

ראש הממשלה המיועד נתניהו דיבר בראיון לאל-ערביה על כך שהסמכויות הביטחוניות יהיו בידיו ובידי שר הביטחון ולא להסכם הקואליציוני עם הציונות הדתית בעניין המנהל האזרחי לגביו ההחלטות יתקבלו בתיאום עם רה״מ, כפי שנכתב בהסכם הקואליציוני