השופט לשעבר מזהיר את הימין: פסקת ההתגברות יכולה לעבוד גם נגדכם

במסגרת הוועידה להתמודדות עם החרמות על מדינת ישראל, אמר שופט העליון לשעבר חנן מלצר כי הוא מצפה מהימין להתנגד לפסקת ההתגברות: "יכולה לעבוד לטובת מישהו ומחר להיות נגדו" | סמוטריץ' והחרדים דורשים את פסקת ההתגברות

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/12/22 17:27 כא בכסלו התשפג

השופט לשעבר מזהיר את הימין: פסקת ההתגברות יכולה לעבוד גם נגדכם
השופט מלצר, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

השופט לשעבר נגד פסקת ההתגברות: שופט בית המשפט העליון לשעבר, חנן מלצר שהיה גם יו"ר וועדת הבחירות במערכות הקודמות מתנגד לחקיקת פסקת ההתגברות ואף מצפה מהימין להתנגד לה. את הדברים אמר היום (ה') מלצר בוועידה השנתית להתמודדות עם אתגרי החרמות על מדינת ישראל. 

צפו בדברים של השופט מלצר:

השופט מלצר קורה להתנגדות מימין לפסקת ההתגברות

"אני מצפה שתישמע קריאה נגד פסקת ההתגברות לא רק מצד אחד של המפה" אמר מלצר והסביר את דבריו: "חקיקה טובה היא חקיקה כללית שאף אחד שמצביע עליה לא יודע איפה היא תעמוד כשתתקבל. אני אומר לכם פסקת ההתגברות היא פסקה שיכולה לעבוד לטובת מישהו ומחר להיות נגדו". מלצר נתן דוגמה לבעיתיות של החלשת מערכת המשפט: "כאשר BDS פתחו במאבק לא לתת מענקים לגופים ישראליים, פסק הדין שלנו צוטט בעולם לאחר שתורגם לאנגלית. תחשבו מה יקרה אם לא יהיה אפשרי להסתמך על בית המשפט שלנו".

"הדברים יכולים להתחלף לא לטובת מי זה עובד באותו רגע"

"חקיקה טובה היא חקיקה כללית שאף אחד שמצביע עליה לא יודע איפה היא תעמוד כשתתקבל. אני אומר לכם פסקת ההתגברות היא פסקה שיכולה לעבוד לטובת מישהו ומחר להיות נגדו. אני מצפה שתישמע קריאה נגד פסקת ההתגברות לא רק מצד אחד של המפה הפוליטית. אני תמיד השתדלתי להסתכל על נושא באופן כזה שהדברים יכולים להתחלף לא לטובת מי זה עובד באותו רגע" סיכם שופט בית המשפט לשעבר".

"הצ'חצ'חים האלה עלולים להחליט כיצד תיראה המדינה"

כזכור לפני מספר ימים תקף חבר הכנסת שמחה רוטמן, את המתנגדים לפסקת ההתגברות, וטען כי ההתנגדות שלהם נובעת בעיקרה מהחשש שלהם כי ברגע שימונו שופטים שלא חושבים כמוהם מי שיחליט כיצד תיראה המדינה יהיו "האספסוף מהשוק, עדר הבהמות לועסות הקש והגבב" לדבריו. 

רוטמן צייץ את הדברים בחשבון הטוויטר שלו ועקץ את המתנגדים לפסקת ההתגברות  "אני רוצה לסכם לכם את עמדות המתנגדים לפסקת התגברות במשפט אחד. "השופטים חושבים כמוני פוליטית, ואם תהיה פסקת התגברות, הצ'חצ'חים האלה, האספסוף מהשוק, עדר הבהמות לועסות הקש והגבב, עלולים להחליט כיצד תיראה המדינה". שמחתי לעזור."