בתל אביב חגגו חג נוצרי והזמר המפורסם לא יכול היה לשתוק

הזמר והיוצר, שמרבה להביע את דעותיו ברשתות החברתיות, יוצא נגד התופעה בה ישראלים רבים חוגגים את ליל כל הקדושים: "ילדיי צריכים להתחפש לכבוד קדושים שחלקם רדפונו למוות?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/10/22 10:21 ה בחשון התשפג

בתל אביב חגגו חג נוצרי והזמר המפורסם לא יכול היה לשתוק
צילום: shutterstock

ליל כל הקדושים הוא חג עממי, הנחוג בעיקר באיים הבריטים ובצפון אמריקה, בעל שורשים נוצריים הנחגג בליל ה-31 באוקטובר. אחד ממנהגי הוא להתחפש לדמויות מעוררות פחד, לעבור מבית לבית ולאסוף ממתקים. הזמר והיוצר, קובי אוז, שמרבה להביע את דעותיו ברשתות החברתיות, יצא הבוקר (א') נגד התופעה בה ישראלים רבים חוגגים את ליל כל הקדושים.

קובי אוז. למה בנט לא הוזמן?

קובי אוז. למה בנט לא הוזמן? צילום: פלאש 90

קובי אוז: "ילדיי צריכים להתחפש לכבוד קדושים שחלקם רדפונו למוות?"

"מה כאבא במרכז תל אביב אעשה עם האייוולת סוחפת הילדים והבלתי מחוברים לתרבותם שנקראת האלווין? ילדיי צריכים להתחפש לכבוד קדושים שחלקם רדפונו למוות? ומה עם פורים המסכן שכבר הופך לשידור חוזר וחיוור של החג הזר הזה? מאז דגלי ארה"ב על רכבים בחג העצמאות שלנו, לא היינו כה פרובינציאלים", כתב אוז.

כשנשאל מה הוא עושה ואיך הוא מנגיש את החג לילדיו, ענה הזמר בעוקצנות: "מסביר להם שזה לא שלנו, ושולח אותם עם תחפושות בכוונה לא משהו".

כשתומא סלימאן מהללת שהידים אנחנו נופלים עליה ואחר כך יוצאים לחגוג שהידים של נוצרים

אחד מעוקביו תהה מה הבעיה להוסיף עוד יום בשנה של תחפושות: "כל עוד הם חוגגים את החגים היהודיים ומכירים את ההיסטוריה והמסורת היהודית, למה זה לא בסדר שיתחפשו בעוד יום בשנה? זה לא שהם חוגגים במודע את זכר הקדושים הרודפים". אוז לא נשאר חייב וענה תשובה חריפה: "כן, אבל כשעאידה תומא סלימאן מהללת שהידים אנחנו נופלים עליה ואח"כ יוצאים לחגוג שהידים של נוצרים".

הזמר שלא חושש להביע דעה מדרג את המפלגות: "עוזר לי לסדר מחשבות"

כאמור, אוז מרבה להביע את דעותיו ברשתות החברתיות לרבות בסוגיות פוליטיות. לקראת הבחירות, ערך הזמר את מצעד המפלגות שלו, במצעד הוא מדרג את המפלגות ובסופו הוא אף כתב למי הוא מתכוון להצביע, מפלגת המחנה הממלכתי של בני גנץ.

במקומות האחרונים של של המצעד הציב אוז את מפלגות חופש כלכלי של אביר קארה, צעירים בוערים של הדר מוכתר ומפלגת ש"ס. באמצע המגרד אפשר למצוא את רע"מ, מרצ, הליכוד ויש עתיד כשבצמרת הוא שם את מפלגת העבודה והבית היהודי המפתיעה במקום השני. למקום הראשון במצעד הגיעה כאמור, המחנה הממלכתי של בני גנץ.