מרגש: אחותה של רנה שנרב ז"ל חגגה בת מצווה עם הנשיא הרצוג

במסגרת יום ההוקרה לפצועי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, חגגו 67 נערות ונערים את בר ובת המצווה במעמד מיוחד בכותל יחד עם נשיא המדינה שאמר : "ומבלי שביקשתם, נכנסתם לעולם שיש בו גם כאב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/12/22 12:58 יט בכסלו התשפג

מרגש: אחותה של רנה שנרב ז"ל חגגה בת מצווה עם הנשיא הרצוג
הודיה שנרב עם נשיא המדינה, צילום: ארגון נפגעי פעולות האיבה

חוגגת עם הנשיא: השבוע חל יום ההוקרה לפצועי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, במסגרת ציון האירועים ארגנו בארגון נפגעי פעולות האיבה בפעם ה-20 אירוע במסגרתו חגגו 67 נערים ממשפחות נפגעי פעולות איבה, בר ובת מצווה ברחבת הכותל, משם המשיכה המשלחת של הנערים והנערות לבית הנשיא שם חגגו יחד עם הנשיא הרצוג.

בין החוגגות הייתה גם רבקה הודיה שנרב, אחותה של רנה שנרב ז"ל שנרצחה בפיגוע במעיין עין דני באוגוסט 2019. באירוע חגיגי של הקרן למורשת הכותל המערבי וארגון נפגעי פעולות האיבה, חגגה שנרב יחד עם עוד 67 נערים ונערות. במהלך הטקס בבית הנשיא אמרה שנרב דברים בשם כל המשתתפים

"האירוע הזה נותן לי תחושה מיוחדת שהיא כאן איתי"

"בת מצווה זה מעבר מהילדות לבגרות" היא אמרה, "את יותר מבינה וחושבת מה את עושה. אני צריכה עכשיו להיות יותר אחראית וגם לטפל באחים הקטנים שלי". הודיה התייחסה גם לאחותה רנה ז"ל ואמרה: "אחותי רנה חסרה לי, אבל האירוע הזה נותן לי תחושה מיוחדת שהיא כאן איתי. חשוב לי שיש את האירוע שלנו. זה משמח ונחמד שמכבדים אותנו עם אירוע לכבודנו".

המשלחת בכותל

המשלחת בכותל צילום: ארגון נפגעי פעולות האיבה

הנשיא הרצוג פתח את דבריו במפגש עם 67 הנערים והנערות ומשפחותיהם ואמר: "במסורת שלנו, בר ובת מצווה הוא הציון בזמן שמסמל את הכניסה לעול מצוות, את המעבר מילדות לבגרות, את הגיל שבו נערים ונערות צעירים עומדים על דעתם ונדרשים לקחת אחריות על מעשיהם".

"קשה שלא להרגיש יותר גם את החיסרון"

"לכל אחת ואחד מכם היה עוד רגע מכונן ומשפחתי, אישי כואב ומצלק, שבו המסלול השתנה בפתאומיות, ומבלי שביקשתם, נכנסתם לעולם שיש בו גם כאב". עוד הוסיף הנשיא אמר לנערים והנערות: "אך לא פחות מכך, עולם של גילוי כוחות ותעצומות נפש. והיום ברגע כזה, של שמחה וגאווה וצמיחה, קשה שלא להרגיש, ואפילו עוד יותר גם את החיסרון, ואת הגעגוע לחיבוק, לקול, למבט".