פתרון קסם: כך תעשו סוף לשיחות הספאם שמטרידות אתכם

הרשות להגנת הצרכן משיקה מאגר חדש, שבקלות תוכלו להצטרף אליו ויגן עליכם ועל מספר הפלאפון שלכם משיחות ספאם לא רצויות | כך תעשו את זה נכון

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/12/22 22:36 יז בכסלו התשפג

פתרון קסם: כך תעשו סוף לשיחות הספאם שמטרידות אתכם
צילום: shutterstock

הצטרפו ותיוושעו: מאגר חדש של הרשות להגנת הצרכן עושה סוף לשיחות הספאם שמציפות את הפלאפונים של כולנו ומעלים לנו את סף העצבים. המאגר נקרא "אל תתקשר אלי", והוא הוקם לאחר שעברה הצעת חוק בנושא בשנת 2018.

איך מצטרפים?

מאגר "אל תתקשר אליי" כולל מספרי טלפון של צרכנים אשר אינם מעוניינים לקבל שיחות טלמרקטינג. כל מה שאתם צריכים כדי להצטרף הוא להזין את מספר הטלפון שלכם וחברות הטלמרקטינג לא יורשו לבצע אליכם שיחות. ההרשמה מבוצעת בקלות באתר של המאגר.

לאחר ההצטרפות הפשוטה, מספר הפלאפון שיוכנס על ידי המשתמש יצטרף למאגר ותוך 15 ימים מיום הרישום הוא יהיה מוגן משיחות ספאם. בכדי להרתיע את הטלפנים הנמרצים והחברות העקשניות, באתר ישנה אופציית דיווח שתעקוב אחרי החברות נגדן יתקבלו פניות.

תקלה בפלאפון. שוב. אילוסטרציה

הסוף לחפירות | צילום: shutterstock

לא נכללים בחוק: בקשות לתרומות, שיחות של תעמולת בחירות וסקרי דעת קהל

לצד הבשורה עם השקת המאגר, ברשות מציינים כי ישנם כמה חריגים. לדוגמר בקשות לתרומות, שיחות של תעמולת בחירות וסקרי דעת קהל אינם נכללים בחוק הספאם והמאגר אינו מגן מפניהן. עוד מציינים ברשות כי  גורמים מסחריים שניתנה להם הסכמה להתקשר אליכם גם לא יחסמו במסגרת המאגר.