בחירות 2022

גלית דיסטל: הליכוד מחובר נפשית יותר לחרדים מאשר לדתיים הלאומיים

חברת הכנסת גלית דיסטל השתתפה בכנס של מרכז השלטון המקומי בו אמרה כי היא מבינה את הבעייתיות באי לימודי הליבה במגזר החרדי, אך לטענתה הליכוד יעשה את זה נכון יותר כי הוא מחובר אליהם רגשית יותר מאשר לדתיים הלאומייים

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/12/22 14:23 יד בכסלו התשפג

גלית דיסטל: הליכוד מחובר נפשית יותר לחרדים מאשר לדתיים הלאומיים
דיסטל ושלמה קרעי , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן מהליכוד, השתתפה היום (ה') בוועידת MUNI EXPO של מרכז השלטון המקומי, בפאנל שהונחה על ידי ליאור קינן כתבת הכנסת של חדשות 1, במהלך הוועידה נשאלה דיסטל האם בליכוד ויתרו על הילדים החרדים, בכך שלא מוכנים לדבר איתם על לימודי ליבה? והאם הם לא גוזרים על החרדים חיי דלות? 

דיסטל ענתה כי היא לא מכחישה את הבעיה וטוענת שדווקא הפתרון של ממשלת השמאל הוא זה שהחריף אותה, "ראינו איך במגזר החרדי פתאום אחוזי הגיוס לצה"ל ירדו",  דיסטל הוסיפה ואמרה כי הדרך של כפייה על הציבור החרדי לא תעבוד "במגזר החרדי צריך להכיר את הסנטימנט של החינוך בעיקר שם נמצא הלב שלהם. כשהם מרגישים שבאים אליהם מבחוץ ונותנים להם הוראות ופוגעים במה שעבורם הוא הכי אינטימי – מיד רואים את אפקט רומיאו ויוליה. הם ננעלים."

"כשהחרדים מרגישים שמכתיבים להם ופוגעים להם במה שהכי אינטימי ומקודש – חינוך הילד, הם ננעלים"

גלית  דיסטל אטבריאן בMuni expo ועידת השלטון המקומי

גלית דיסטל אטבריאן בMuni expo ועידת השלטון המקומי צילום: Muni expo ועידת השלטון המקומי

המזרחיים המסורתיים מחוברים רגשית לחרדים יותר מהדתיים הלאומיים

דיסטל אטבריאן הוסיפה ואמרה כי לדעתה "הממשלה הזו יכולה להביא בשורה חדשה מכיוון שהסנטימנט של הציבור המסורתי שזה הליכוד כלפי המגזר החרדי ושל המגזר החרדי כלפי המסורתיים הוא משהו שעבר שנים מתחת לרדאר וקצת צף כשהיינו באופוזיציה, ". 

חברת הכנסת מהליכוד חידדה את מערכת היחסים המורכבת בין המגזרים השונים, דרגה אותם ואמרה כי המזרחיים המסורתיים שזה הליכוד, מחוברים רגשית לחרדים יותר מהדתיים הלאומיים. "נהוג היה לחשוב שזה מסורתי, דתי כיפה סרוגה, חרדי. זה לא. הראיה המאוד רומנטית וסנטימנטלית – ומה שהרב שח אמר מזמן וזה שהחרדים לעולם לא יעזבו את המסורתיים"  

"איכשהו הקהילה הזו לא יודעת מה טוב לה, היא היחידה שלוקחת כספים. אני מאוד מתנגדת לזה"

דיסטל הוסיפה ונתנה דוגמאות "כמו שאנחנו מכבדים את המגזר הערבי כמו שמכבדים את הקהילה הלהט"בית" דיסטל התרעמה על כך שכולם מנסים לחנך את המגזר החרדי "איכשהו הקהילה הזו לא יודעת מה טוב לה, היא היחידה שלוקחת כספים. אני מאוד מתנגדת לזה ואני חושבת שזו קהילה שיש בה המון יתרונות. לאט לאט בין אם רוצים או לא רוצים הולכת ומשתלבת בתוך האוכלוסייה. בטח פתרונות של זבנג על הראש רק יגרמו לניכור, הם לא יועילו."